834 نفر در سال 1400 بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند


محسن صابری در انعقاد تفاهم نامه بین مرکز مطالعات پزشکی قانونی و شرکت توانیر که در هفته جاری انجام شد، گفت: با امضای این تفاهم نامه، اطلاعات فنی حوادث برق گرفتگی بر اساس فراوانی، اولویت ها و لازم جمع آوری شده است. و اقدامات به دست آمده برای حوزه های مختلف از جمله شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی، آتش نشانی، ورزشگاه ها و … تعیین می شود.

وی بخشی از کار برای کاهش وقوع برق گرفتگی را اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عنوان کرد و افزود: امضای این تفاهم نامه بر اساس مسئولیت اجتماعی صنعت برق کشور صورت گرفته است، زیرا تاکنون بر اساس الزامات قانونی، موارد مختلفی وجود دارد. تفاهم نامه هایی با مراکز مربوطه منعقد شده است از جمله با نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، تصادفات و … رد و بدل شد، اما این تفاهم نامه برای اولین بار بدون الزامات قانونی و بر اساس تشخیص مسئولیت اجتماعی توسط یک سازمان خدمات رسان منعقد شد. هدف نجات جان شهروندان و کاهش آمار برق گرفتگی و پیامدهای آن در کشور است.

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با اشاره به اینکه بیشترین برق گرفتگی مربوط به افراد غیر فنی است، گفت: در سال گذشته 834 نفر بر اثر برق گرفتگی در کشور جان خود را از دست دادند که بیشتر این موارد به دلیل ناآگاهی و ناآگاهی مردم بوده است. عدم آشنایی با اصول فنی این امر اتفاق افتاد.

در ادامه این نشست، محمد الا داد، معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر، با اشاره به نخبگان صنعت برق از اطلاعات و جزئیات فنی حوادث برق گرفتگی در مجتمع صنعت برق، بخش مهمی از آمار برق گرفتگی مربوط به افراد یکی از شاهدان حوادث غیرفنی خارج از این مجموعه اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه اطلاعات کلی حوادث برق گرفتگی در کشور با همکاری مرکز تحقیقات پزشکی قانونی جمع آوری و اقدامات تحقیقاتی انجام خواهد شد. برای شناسایی جزئیات فنی مرتبط با حوادث و ارائه راهکارهای عملی برای جلوگیری از صدمات ناشی از قطع برق اتخاذ شود.

READ  پسری که پدرش را به خاطر مشاجره با مادرش کشت

وی با بیان اینکه ورود توانیر به این عرصه بر اساس مسئولیت اجتماعی صنعت برق برای حفظ جان شهروندان است که با جمع آوری و تحلیل اطلاعات و ارائه راهکارهای کاهش حوادث به گروه های هدف و همچنین اطلاع رسانی همراه است، تصریح کرد: و اقدامات آگاهی بخشی و همچنین طیف وسیعی از شهروندان از اطرافیان شامل عابران پیاده، کارگران ساختمانی، تهویه مطبوع، اپراتور جرثقیل و گروه های آسیب پذیر و همچنین تجزیه و تحلیل فنی از اقداماتی که همکاران در صنعت برق می توانند در این راستا انجام دهند. با تایید پروژه تحقیقاتی

بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، تفاهم نامه همکاری بین شرکت توانیر و مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور به منظور تبادل اطلاعات فنی و اجرا منعقد شد. پروژه های تحقیقاتی کاربردی در زمینه کنترل و کاهش حوادث ناشی از برق گرفتگی در کشور. این تفاهم نامه با هدف نقش موثر مراکز علمی تحقیقاتی در تحلیل اطلاعات و انجام مطالعات میدانی و ارائه راهکارهای عملی برای رفع مشکل قطعی برق کشور به امضا رسید.تحلیل فنی و پزشکی ریشه های حوادث انسانی مرتبط با برق حرفه ای و عمومی، همکاری برای ارائه راهکارهای عملی در تعامل با سازمان ها و نهادها، موثر در حوادث انسانی و غیره.

بیشتر بخوانید:

آتش سوزی مرکز نگهداری معلولان اراک و مرگ یک معلول

سقوط «گرگر» در الیگودرس/ سه نفر جان باختند

233236


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا