5 سال حق بیمه تشویقی عشایر و روستاییان لرستان


به گزارش لرستان خبرآنلاین، محمدرضا عسکریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در خرم آباد، با اشاره به اینکه این صندوق از کشاورزان و عشایر روستایی حمایت می کند، اظهار داشت: کشاورزانی که در سنین پایین کار و فعالیت می کنند، سرمایه گذاری و در سنین پیری خود حق بیمه پرداخت کنند. بازنشسته شد تا از مزایای خود استفاده کند.

افراد 50 ساله باید اقدام کنند

عسگریان به نحوه پرداخت حق بیمه پرداخت و افزود: در این طرح کشاورزان جامعه هدف که دقیقاً 50 سال سن دارند می توانند با مراجعه به نمایندگی های صندوق نسبت به پرداخت حق بیمه و استفاده از مزایای آن اقدام کنند.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری لرستان ادامه داد: افراد 50 ساله با پرداخت 15 سال حق بیمه و 65 سال سن می توانند در این صندوق بازنشسته شوند و از مزایای این بازنشستگی برخوردار شوند.

وی همچنین گفت: در این صندوق بیمه افراد اختیاری است و کشاورزان و روستائیان بر اساس حرفه مشخص شده بیمه می شوند.

پرداخت ماهیانه 133000 هزار تومان حق بیمه

محمدرضا عسکریان با اشاره به میزان حق بیمه گفت: جامعه هدف در این طرح می توانند با پرداخت ماهیانه 133 هزار تومان و در یک سال یک میلیون و 596 هزار تومان بیمه شوند که مبلغ 266 هزار تومان شامل حق بیمه برای آنها و 5 سال حق بیمه جداگانه به عنوان مشوق در سوابق آنهاست و این شرایط منحصر به این گروه است و به افرادی که هیچ گونه پوشش بیمه ای در این صندوق ندارند ارائه می شود. بیمه کردن

READ  معضل زباله در سواحل گیلان به صورت رایگان و ظرف 3 سال قابل حل است

وی گفت: همچنین شرایط پرداخت حق بیمه نیز پیش بینی نشده است و مبلغ بیمه هر نفر در 4 فصل 3 ماهه قابل پرداخت است.

محمد عسکریان گفت: وی میزان حقوق پرداختی به دهقانان را از 600 هزار تومان به یک میلیون و 100 هزار تومان اعلام کرد و اظهار داشت: حقوق پرداختی صندوق طبق اطلاعیه فوق می باشد که منوط به پرداخت حق بیمه توسط صندوق است. دهقانان یا عشایر

تعداد جامعه هدف روستایی عشایر و کشاورز 544 هزار نفر است

وی تعداد جامعه هدف روستایی عشایر و کشاورز را 544 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس بیمه سلامت استان، این جمعیت به عنوان جامعه هدف شناسایی شده و 20 درصد آنها تحت پوشش بیمه های اجتماعی هستند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر لرستان وی تعداد بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی استان را 91 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در مدت دو ماه بیش از 250 جلسه استانی و کشوری در این حوزه برگزار کردیم که خوشبختانه با این ستاد تفاهم نامه ای منعقد شد. اداره کل ورزش و جوانان شورای هیئات مذهبی کشور متولی جهاد کشاورزی استان شده و با این اقدام قطعا تعداد بیمه شدگان در آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا