3 شرط عفو قاتل


رسیدگی به این پرونده از 29 اسفند 97 با گزارش درگیری خونین با پلیس استان کردستان آغاز شد. با حضور تیم جنایی در محل، با جسد مرد جوانی مواجه شدند که از ناحیه پا دچار اصابت چاقو شده بود.

عامل جنایت که پسری 24 ساله بود در محل دستگیر شد و در تحقیقات اولیه به کارآگاهان جنایی استان کردستان گفت: مقتول به نام سینا به خواهرم پیشنهاد ازدواج داد اما با این ازدواج مخالف بودیم. اما مقتول درگیر نبود و سعی داشت رضایت و رضایت ما را برای این ازدواج جلب کند. اگرچه او بارها وانمود می کرد که کوتاه است، اما داستان ادامه داشت. چهارشنبه شب مقتول با برادرش به سمت ما آمد و شروع به داد و فریاد کرد و من هم دسته جاروبرقی را برداشتم و به سمت جلو رفتم. من قصد کشتن یا جنگیدن نداشتم، اما کم کم جنگ بالا گرفت و پرایس با چاقو به من حمله کرد. از آنجایی که زخمی شده بودم برای محافظت از خودم با جاروبرقی به او زدم. در همین حین چاقو از دست سینا افتاد. چاقو را برداشتم و ناخواسته آن را دور انداختم. او مقتول را با چاقو زد و کشته شد.

با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل، پرونده این جنایت به دادگاه کیفری استان کردستان ارجاع شد. متهم جوان در دادگاه به دادگاه رفت و از پدر و مادرش طلب بخشش کرد. اما دادگاه به درخواست اولیای دم برای قصاص، اعتراف متهم به جرم، اعسار در محل قتل و ادله موجود در پرونده رای به قصاص داد.

پرونده این جنایت با تایید حکم از سوی دیوان عالی کشور جهت اجرای احکام به اجرای احکام ارسال شد. در این میان گروه چترباز برای جلب رضایت خانواده مقتول وارد عمل شده و با والدین آنها جلسات متعددی برای جلب رضایت آنها برای بخشش برگزار کردند.

در نهایت نگهبانان صف با گذشت سه شرط موافقت کردند. به درخواست خانواده مقتول، پدر قاتل باید خانه خود را در نزدیکی خانه مقتول ترک کند و محله را ترک کند. شرط دومی که اولیای سیناء بر قاتل پسرشان گذاشتند این بود که عامل این جنایت هرگز به زادگاهشان برنگردد. شرط سوم خونخواهی بود.

با اعلام این سه شرط، در صورت پذیرش پسر زندانی و خانواده اش، اولیای دم اعلام رضایت می کنند و پرونده در دادگاه عمومی کیفری استان رسیدگی می شود.

READ  در پی انتشار فیلم ضرب و شتم یک شهروند در جاده چالوس توسط نیروی انتظامی البرز/ فرمانده انتظامی: متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

23302


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا