۷ لقب‌ خاص و عجیب برای مهدی طارمی


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ستاره سابق پرسپولیس یک سال برای ریو آوه بازی کرد و بهترین گلزن قهرمانی پرتغال شد. مهدی دو فصل است که برای پورتو بازی می کند و اغلب فوق العاده بوده است. فلش های هفتگی و متعاقب آن طارمی باعث شده تا مطبوعات و رسانه های این کشور مدام به ستاره ایرانی توجه داشته باشند. مهدی در این میان عناوین زیادی از پرتغالی ها دریافت کرده که برخی از آنها قابل بررسی است.

قاتل

مهدی طارمی در اولین فصل حضورش در پورتو استعداد بی نظیر خود را نشان داد و ثابت کرد بازیکن متفاوتی است. او با 16 گل و 11 پاس گل سومین گلزن برتر فصل شد و بهترین پاسور فصل شد. در نتیجه طبیعی بود که موجی از تعریف و تمجید در او ایجاد شود. در همین راستا تونی مارتینز، هم تیمی اسپانیایی طارمی در پورتو، او را «قاتل» یا قاتل خطاب کرد که بازتاب گسترده ای در مطبوعات این کشور داشت.

پوشش دادن

یکی از دیدنی ترین گل های مهدی طارمی امسال به ژیل ویسنته زده شد. جایی که بلافاصله بعد از توپ، از وسط زمین دروازه حریف را باز کرد و همه را غافلگیر کرد. پس از این گل موجی از تمجید از طارمی آغاز شد و سایت رسمی باشگاه پورتو نام ستاره ایرانی خود را “پوشکش” گذاشت. البته طارمی امسال برای این بازگشت وحشتناک با یک گل در چلسی تا کسب جایزه واقعی پوشک اش فاصله چندانی نداشت اما در نهایت به رابونا اریک لاملا باخت و دستش به جایزه دست نیافت.

READ  بازهم پول برنده خواهد شد؟

نقاش

توانایی باورنکردنی مهدی طارمی در اجرای ضربات پنالتی همیشه مطرح بوده است. برخی از این مهارت تمجید کردند و برخی دیگر طارمی را به کلاهبرداری متهم کردند. با این حال پائولو فوتری پیشکسوت پورتو یکی از کسانی است که ستاره ایرانی را می ستاید. پاییز امسال جو سنگینی در رقابت های قهرمانی پرتغال مقابل طارمی حاکم بود و رقبای او را به بی تفاوتی متهم کردند. فوتری گفت: زدن ضربه پنالتی توسط طارمی هنر است و باید او را هنرمند خطاب کنم. «نباید طارمی را یک بازیکن معمولی بدانید.

بیشتر بخوانید:

پادشاه پنالتی

پس از بند بالا، سماجت طارمی در زدن پنالتی باعث شد تا او رکورد عجیبی را در این فصل ثبت کند. ستاره ایرانی در 10 سال اخیر به پورتو کمک کرده تا رکورد پنالتی را بشکند. پس از آن بود که روزنامه پرتغالی اوجو، مهدی را «پادشاه پنالتی» یا منطقه 11 متر خطاب کرد.

ناو هواپیما بر

این یکی از عجیب ترین القاب هایی بود که در این مدت نصیب مهدی طارمی شد. او در بازی مقابل بلانچ روی نیمکت نشست اما شرایط مسابقه به قدری خوب پیش رفت که سرخیو کونسیس فرست او در نیمه اول این بازیکن را به زمین فرستاد. طارمی طبق معمول درخشید و سر تکان داد. بعدها یک سایت ورزشی پرتغالی طارمی را «ناو هواپیمابر» نامید.

ماتادور

ایتالیایی ها این بار عنوان جدیدی به مهدی طارمی دادند. روزنامه معتبر کوریره دلا اسپورت در آستانه جدال اخیر لاتزیو مقابل پورتو در لیگ اروپا، طارمی را “ماتادور” خطاب کرد و از بازیکنان لاتزیو خواست تا هوشیار باشند. با این حال به نظر می رسید لازیان این اخطار را چندان جدی نگرفتند. طارمی که در بازی اول غایب بود، در بازی برگشت یک پنالتی را اجرا کرد و خودش متوجه شد و با یک پاس استثنایی راه را برای تیمش هموار کرد.

READ  شرط استقلالی شدن دوباره سربازها مشخص شد

جریان طلایی

مهدی طارمی اخیرا 2 پاس گل در پورتو به ثمر رساند. اولی با ضربه چیپ و دومی با ضربه پشت پا. این مشکل سایت رسمی پورتو را بر آن داشت تا ویدئویی از عملکرد بازیکن ایرانی خود منتشر کند و او را “سلطان گل ها” خطاب کند. همان زمان توییتر پورتو طارمی را «اژدها» خطاب کرد و یکی از مطبوعات کشور او را «پاشنه طلایی» جالب نامید. به نظر می رسد هنوز باید عناوین سرگرم کننده بیشتری را به طارمی متصل کنیم.

256 251


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا