گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و سنگاپور

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به انتصاب و حضور سفیر کشورمان در سنگاپور و تمجید از روند روابط دو کشور، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

امیر عبداللهیان در خصوص بحران اوکراین پایان جنگ و دیپلماسی و گفتگو را راه حل مناسبی برای پایان دادن به بحران خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوال همتای سنگاپوری خود با اشاره به لزوم پایان دادن به فضاهای مصنوعی و غیرسازنده در دیدار روسای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تاکید کرد: صلح‌آمیز ماهیت برنامه هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ایران را نمی توان فوراً با اظهارنظرهای سیاسی شتابزده حذف کرد.

وزیر امور خارجه کشور افزود: در سفر اخیر گروسی به تهران به توافق رضایت بخشی با روند مثبت دوجانبه دست یافتیم. ما مداخله سیاسی در امور فنی آژانس را کاملاً غیرسازنده می دانیم.

امیر عبداللهیان به جدیت جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به یک توافق خوب، باثبات و قوی اشاره کرد و تاکید کرد: توافق در صورتی وجود دارد که همه کشورها با واقع بینی به دیپلماسی و تعهدات پایبند باشند نه تهدید.

بالاکریشنان وزیر امور خارجه سنگاپور در گفت و گوی تلفنی از آمادگی روزافزون روابط دو کشور و گذار سنگاپور از بحران سلطنت به آمادگی کشورش برای توسعه و گسترش بیشتر روابط در همه زمینه ها به ویژه در آن حوزه ها قدردانی کرد. وی بر تلاش مشترک تاکید کرد.

وزیر امور خارجه سنگاپور با دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان، روابط دو کشور را مهم خواند.

READ  دیدار امیر عبدالعیان و امیرخان متکی در چین

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا