گذرنامه های ویژه چه مدت اعتبار دارند؟


سردار سرلشکر مهدی حاجیان در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران با تسلیت ایام اربعین گفت: ورود زائران از کشور عراق در حال افزایش است و تاکنون حدود یک میلیون و 400 هزار زائر ایرانی وارد خاک کشورمان شده اند. میهن عزیز در سلامت و امنیت کامل بازگشت زائران با مساعدت مسئولان مرزبانی ایران و عراق در امنیت کامل انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از سه میلیون اتباع ایرانی و خارجی از مرزهای شش گانه کشور به سمت عراق خارج شده اند، گفت: بیش از 200 هزار اتباع خارجی از مرزهای غربی ایران عبور کرده و به حرم و بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مشرف شده اند. ع) مورد بازدید قرار گرفت.

سخنگوی فراجا از اجرای طرح ترافیک از ابتدا تا مقصد توسط پلیس راه خبر داد و گفت: تمامی محورهای مواصلاتی به صورت هوشمند رصد می شوند و در صورت بروز نقاط کور ترافیکی روان سازی تردد بلافاصله انجام می شود. همچنین با اشراف کامل پلیس ایران و عراق تا به امروز مشکل امنیتی نداشته ایم و امنیت قوی در تمامی مرزها برقرار است.

بر اساس اعلام سایت پلیس، حاجیان در خصوص ازسرگیری صدور و تمدید گذرنامه نیز گفت: با توجه به اینکه شرایط ورود و خروج از مرز به وضعیت پایدار و بدون دردسر رسیده است، صدور گذرنامه ویژه اربعین نیز انجام شده است. از سر گرفته شده و پلیس آماده خدمت رسانی به زائرین عزیز است، اما این عزیزان بدانند که گذرنامه های ویژه اربعین تا 72 ساعت دیگر به دستشان می رسد و بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

READ  پیش بینی هوای پایتخت در روزهای آینده

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه گذرنامه های ویژه اربعین فقط تا روز اربعین اعتبار دارد و پس از آن روز قابل پذیرش توسط پلیس عراق نمی باشد، اکیدا توصیه می کنیم که اگر فردی قصد دارد اقامت در عراق بعد از اربعین باید از گذرنامه های معمولی استفاده کنید.

4747


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا