کم آبی شدید لرستان در سال 1401 / امکان خشک شدن چاه و چشمه


به گزارش خبرآنلاین لرستان، داریوش حسن نژاد نسبت به کمبود شدید آب در سال آینده هشدار داد و گفت: بر اساس گزارش های سازمان هواشناسی و وزارت نیرو متاسفانه از مهر تا اسفند 1400 بارندگی قابل توجهی نداشته است و سال آبی نیست. برای جبران کمبود منابع آبی در سال گذشته کافی است.

وی افزود: در این شرایط گمان می رود کمبود منابع آبی تابستان 1401 نسبت به سال 1400 جدی تر باشد. از طرفی مخازن سدهای احداث شده برای رفع بخشی از نیازها بالغ بر 70 درصد خالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان اینکه تابستان سال گذشته به دلیل کاهش بارندگی مسیر رودخانه های کشکان و سیلاخور از بروجرد به دورود کاملاً خشک بود، گفت: در بهار سال 1401 اگر محصولاتی با نیاز آبی بالا باشند. انجام شده مانند سال گذشته باعث چاه ها و چشمه های فراوان و مسیرهای طولانی تر رودخانه ها به ویژه کشکان، سیلاهور و خشکی می شود.

حسن نژاد تاکید کرد: در این شرایط در صورت عدم اتخاذ هر چه سریعتر اقدامات لازم برای تامین آب شرب، صنعت و مدیریت گیاهان در حال رشد با نیاز آبی بالا، توجیه کشاورزان برای کمبود آب این گونه محصولات و دستورالعمل اصلاح نژاد جایگزین. با تنش و مشکلات شدید آبی: «با اجتماعی مواجه خواهیم شد.


منبع

READ  راه اندازی خط تولید خودروهای تجاری جدید با ظرفیت 4000 دستگاه در کارخانه تراکتورسازی تبریز
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا