کمبود پزشک متخصص در حوزه چالش های سلامت در استان سمنان


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان سمنان، کامران کد در جمع خبرنگاران گفت: موضوع کمبود نیروی انسانی یکی از چالش های پیش روی نظام بهداشت و درمان استان سمنان در سال های اخیر است.

وی با اشاره به مشکل کمبود پرستار برای تخت های بیمارستانی تصریح کرد: کمبود پزشک متخصص در برخی مناطق نیز یکی از دغدغه های مهم ما در ارائه خدمات به شهروندان استان سمنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: به عنوان نمونه کمبود چشم پزشک یکی از مشکلاتی است که در مجموعه مخفی دانشگاه علوم پزشکی سمنان وجود دارد و حتی برای یک دوره 15 روزه شهر سمنان وجود دارد. فاقد چشم پزشک متخصص

قدس با اشاره به اینکه برای رفع مشکل کمبود پزشک متخصص در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان تلاش می کنیم، گفت: افزایش طول عمر فارغ التحصیلان جوان یکی از اقدامات در این راستا است.

وی افزود: به منظور افزایش طول عمر نیروهای متخصص جوان در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، مدت زمان صدور مجوز مطب در کوتاه ترین زمان ممکن برنامه ریزی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با اشاره به اینکه رفع مشکل کمبود پزشک متخصص در تمامی شهرستان‌های حوزه این دانشگاه از اولویت‌های اقدامات در این حوزه است، گفت:

با اشاره به اینکه هم اکنون و با کاهش تب شدید کرونا در استان سمنان، ضریب اشغال تخت بیمارستانی در آن استان نیز کاهش یافته است، اظهار داشت: در حال حاضر ضریب اشغال تخت بیمارستانی در استان سمنان حدود 56 درصد است.

READ  شرکت گاز استان سمنان در کمیسیون اموال فیزیکی مورد ارزیابی قرار گرفت

وی بیان کرد: در برخی بیمارستان ها مانند بیمارستان کوثر سمنان این رقم بالاتر از میانگین استانی به 80 درصد می رسد. در حالی که در برخی دیگر از شهرستان های استان سمنان حدود 52 درصد است و این نشان می دهد که هنوز ظرفیت خالی زیادی برای پذیرش بیماران در بیمارستان های استان سمنان وجود دارد.

46


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا