کدام داروخانه ها داروهای سقط جنین می فروشند؟


دکتر علیرضا زالی درباره قوانین موجود در زمینه توزیع داروهای سقط جنین گفت: طبق قانون، تجویز داروهای سقط جنین تنها با تشخیص پزشک معالج و تایید داروخانه بیمارستان و ثبت دقیق آنها در سامانه امکان پذیر است. و توزیع و فروش هر دارویی که منجر به سقط جنین شود، جنین در داروخانه های سرپایی غیرقانونی تلقی می شود.

وی افزود: در جلسه اردوی جوانان با نظارت و نظارت بر توزیع داروهای سقط جنین و برخورد با متخلفان داروخانه ها از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موافقت شد.

عوارض خطرناک مصرف داروهای سقط جنین

هال گفت: داروهای سقط جنین عوارض زیادی دارند و به دلیل اینکه اکثر افرادی که از این داروها استفاده می کنند مخفیانه از آنها استفاده می کنند و دیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند. آنها زمانی بروز می کنند که خونریزی شدید و افت فشار خون و هموگلوبین دارید.

شهيد بهشتي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي در ادامه با بيان مثالي گفت: مواردي را داشته‌ايم كه خانم‌ها به دنبال داروي سقط جنين بوده‌اند كه فرد دچار شوك و درمان سخت شده است.

هال هشدار داد: داروهای سقط سقط که در خارج از داروخانه های بیمارستانی توزیع می شوند ممکن است اصل و تقلبی نباشند، بنابراین کیفیت پایینی دارند و مصرف آنها می تواند عوارض زیادی داشته باشد.

4747


منبع

READ  مهدی پیر خبرنگار + عکس را آزاد کردند
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا