چه گروه هایی باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را به خود تزریق کنند؟


بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، 65 میلیون و 150 هزار و 423 نفر نوبت اول، 58 میلیون و 561 هزار و 735 نفر دوز دوم و 31 میلیون و 398 هزار و 563 نفر دوز سوم به بالا دریافت کردند. تعداد کل واکسن‌های تزریقی در کشور به 155 میلیون و 110 هزار و 721 دوز رسید، این در حالی است که وزارت بهداشت در ابلاغیه‌ای به معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی، اجرای مصوبه کمیته ملی واکسن‌ها را مورد تاکید قرار داد. کشور.

دکتر مهتری آزاد، پزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با بیان اینکه خوشبختانه این ویروس اپیدمی نشده است، افزود: درصدی از موارد ابتلا به این ویروس همزمان با فصل سرما شامل کووید است.

وی بر اساس آخرین دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به همه افرادی که آخرین دوز واکسن را در شش ماه گذشته دریافت کرده‌اند یا افرادی که در گروه مستعد هستند و بیماری زمینه‌ای دارند توصیه کرد که دوز دیگری از واکسن را دریافت کنند.

این پزشک با انتقاد از خطر بی احتیاطی در استفاده از ماسک به ویژه بیماران، بر رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی هموطنان تاکید کرد.

بر اساس ابلاغیه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و با توجه به تایید کمیته ملی واکسیناسیون، افراد بالای 18 سال دارای بیماری همزمان و حداقل شش ماه از تاریخ آخرین واکسیناسیون باید دوز تقویت کننده واکسن کووید-19 دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

271 35


منبع

READ  پایان طرح درواریر؟ او خودش را به چالش می کشد/"با این بودجه دارویی فقط می توانیم نیمی از سال آینده را پوشش دهیم"
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا