چه نوشیدنی هایی برای کاهش وزن مفید هستند؟


آب میوه های خانگی که بدون استفاده از طعم دهنده های مصنوعی و مواد نگهدارنده تهیه می شوند، می توانند گزینه های مناسبی برای کاهش وزن افراد باشند که از جمله اقدامات در این زمینه از جمله ورزش و رژیم غذایی سالم و مناسب است.

به نقل از هلث لاین، در ادامه به چند آبمیوه سالم می پردازیم که می توانید در خانه تهیه کنید.

آب کرفس

آب کرفس نه تنها کالری کمی دارد، بلکه بیش از 95 درصد آن آب است. مطالعات نشان می دهد که انتخاب غذاها و نوشیدنی هایی با تراکم کالری کمتر می تواند برای کاهش وزن و چربی مفید باشد. آب کرفس همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی مفید است که می تواند به کاهش استرس اکسیداتیو و مبارزه با التهاب کمک کند.

آب چغندر

این آب میوه حاوی ترکیبات مفیدی مانند نیترات های غذایی است. نیترات های غذایی می توانند به افزایش عملکرد و استقامت عضلانی و همچنین کاهش سطح فشار خون با گشاد کردن رگ های خونی کمک کنند. در همین حال، چغندر کامل کالری کم و فیبر بالایی دارد که می تواند به کند شدن تخلیه معده کمک کند و عاملی در مدیریت وزن باشد.

آب سبزیجات سبز

این سبزیجات سرشار از فیبر، قند کم و آنتی اکسیدان های ضد التهابی هستند. به علاوه، جوانه های چشایی شما به راحتی با آب میوه های سبز سازگار می شوند. ترکیب اسفناج، خیار، سیب سبز و کرفس می تواند در این زمینه مفید باشد.

آب هندوانه

هندوانه علاوه بر کالری کم، منبعی عالی از ریزمغذی های مفید برای قلب مانند پتاسیم و آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی، ویتامین های A و C است. به علاوه، آب موجود در آن باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. خوردن هندوانه به کاهش چربی شکم نیز کمک می کند.

READ  کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ قربانی گرفت/۱۴۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

آب هویج

آب هویج یک نوشیدنی غنی از مواد مغذی است که مقدار زیادی ویتامین A و سایر کاروتنوئیدهای سالم را در هر وعده به بدن می رساند. کاروتنوئیدها رنگدانه های گیاهی هستند که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. یک مطالعه هشت هفته‌ای با شرکت 28 مرد دارای اضافه وزن نشان داد که افرادی که روزانه یک نوشیدنی غنی از کاروتنوئید مصرف می‌کردند، کاهش قابل توجهی در چربی شکم داشتند.

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا