چه زمانی حضور کارکنان به ساعت 8 می رسد؟


امروز (شنبه) ستاد ملی کرونا تایید شد ساعت کاری ادارات باید به شرایط قبل از اوج بیماری عروق کرونر برگردد.

در همین راستا لازم به ذکر است که در حال حاضر ساعت کار کارکنان طبق مصوبات و ابلاغیه های قبلی سازمان اداری و استخدامی هفت ساعت بوده و به روال عادی خود باز می گردد و هشت ساعت خواهد بود اما این مصوبه ستاد کل کشور برای اجرا در دستگاه های اجرایی باید از سازمان ابلاغ اداری و کارگری باشد.

پیگیری ها نشان می دهد که هنوز به دستگاه های اجرایی اطلاع رسانی نشده و بنابراین ساعات کاری همچنان هفت ساعت خواهد بود. در عین حال ذکر این نکته ضروری است که با توجه به همزمانی آغاز به کار دستگاه های اجرایی در سال جدید با ماه مبارک رمضان که معمولاً با تغییر ساعت کاری کارکنان همراه است، هشت ساعت حضور پرسنل به کارمندان به روال قبلی اطلاع داده نشد.

روند کاهش ساعات کاری پرسنل از اسفندماه سال ۱۳۸۸ با اوج شیوع ویروس کرونا در ایران آغاز شد. بنابراین در یک مقطعی، برخی از سازمان ها از جمله بانک ها، ساعت کاری هشت تا 13 یا 7 تا 14 ساعت برای کارمندان داشتند. سپس در خرداد 1399 در عمل ساعت کار کارکنان بین 7:30 تا 14:30 تعیین می شد یعنی. در فاصله هفت ساعته و دستگاه ها موظف شدند محاسبات را بر اساس ساعات مشابه برای کارکنان محاسبه و مابه التفاوت را پر کنند.

این روند در شهریور ماه سال جاری پس از تایید ستاد کل کشوری سازمان اداری و استخدامی ادامه یافت. بخشنامه نوامبر 2014 در مورد کارگران دورکار را لغو می کند ساعات کار بین 7:30 تا 14:30 ثابت ماند

READ  افزایش تمایل به خرید لباس/پوشاک «تاناکورا» در اولویت مردم نیست.

223227


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا