چرا ناشران باید سه درصد از فروش‌شان را به برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب بدهند؟


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قائم مقام سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: پرداخت سه درصد از فروش خالص ناشران (که پس از کسر تخفیف باقی می ماند) به ستاد نمایشگاه، صرفاً شامل خرید شخصی است.

به گزارش ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، علی رمضانی با تاکید بر اینکه هزینه ای از سوی ناشران به غیر از غرفه دریافت نمی شود، گفت: ناشران تنها برای حضور در نمایشگاه فیزیکی هزینه غرفه را پرداخت می کنند که این هزینه نیز وجود دارد. رویه ای است از دوره های قبل وجود داشته و این مبلغ بخشی از هزینه های نمایشگاه را تامین می کند. برهمین اساس شورای سیاسی جدولی را برای پرداخت غرفه فیزیکی تصویب کرد که در اساسنامه مشخص شده است.

سخنگوی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: توزیع سه درصد از فروش خالص ناشران به ستاد نمایشگاه تنها شامل فروش شخصی خواهد بود. رقابت یکسان بین ناشران در نمایشگاه شخصی و مجازی و با توجه به اینکه ارائه مجازی نمایشگاه هزینه هایی را نیز به همراه دارد، سه درصد از فروش خالص حضوری را دریافت خواهد کرد.

رمضانی با بیان اینکه نباید بین ناشران حاضر در نمایشگاه و ناشران غیرحضوری تفاوت قائل شویم، تصریح کرد: توزیع سه درصد از فروش خالص ناشران در نمایشگاه مجازی برای ایجاد زمینه رقابت بین ناشران است. ناشری که در نمایشگاه حضور می‌یابد پرداخت می‌کند، اما ناشری که از خدمات بخش مجازی استفاده می‌کند حداقل سه درصد از فروش خالص را پرداخت می‌کند.

سخنگوی این نمایشگاه گفت: شورای سیاسی نمایشگاه تصویب کرد سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای اولین بار به صورت فیزیکی همزمان در مصلی امام خمینی (ره) به آدرس ketab.ir از 31 تا 31 اردیبهشت ماه به آدرس ketab برگزار شود. ir وی گفت: رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم برای نمایشگاه بسیار مهم است و نمایشگاه کتاب می تواند به الگویی عمومی برای اقدامات بهداشتی تبدیل شود.

READ  دلیل روزه‌داری و آیین شریعتی که من آموختم

سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از 31 تا 31 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

259259


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا