پیکر حجت الاسلام سیدمحمود دعایی به خاک سپرده شد

مراسم تشییع حجت الاسلام سیدمحمود دعایی با عنوان «در سوگ آبروی رسانه و افتخار فرهنگ» پس از مراسمی شب گذشته (15 خرداد) در حسینیه جماران، امروز سه شنبه (16 خرداد) توسط مؤسسه قرآن مجید در حسینیه جماران برگزار شد. یک

در این مراسم تعدادی از شخصیت های سیاسی و رسانه ای به همراه مردم حضور داشتند. سیدحسن خمینی، محمدجواد ظریف، سعید حاطب زاده، اسحاق جهانگیری، سیدمحمد خاتمی، محمدرضا باهنر، مصطفی کواکبیان، علی اکبر صالحی و … از جمله حاضران در این مراسم بودند.

در بخشی از این مراسم پیامی توسط سید حسن خمینی پس از درگذشت حجت الاسلام قرائت شد.

همچنین در این مراسم ساعد باقری شاعر به قرائت ابیاتی پرداخت و گفت: معمولاً در این مراسم از کلمات بسیار ساده استفاده می شود و ما اغراق می کنیم. مشکل صحبت درباره آقای دعایی این است که حرفی نمی زنیم که از تعبیر دیگری هراس داشته باشد. باید گفت که شخصیت آقای دعایی منحصر به فرد بود و مدت هاست که برای همه استثنا بوده است. بیشتر از همه عزیزی را در عرصه فرهنگ و هنر از دست دادیم. او نه تنها نماز میت را می خواند، بلکه مرد بزرگی بود که در زمان حضور در تشییع جنازه حمید صمدریان و بسیاری از بزرگان دلگرم کننده بود و البته بسیاری از حاضران مورد حمله و تمسخر قرار گرفتند. این مرد بزرگ در زمان حیات خود توانست به فطرت انسان احترام بگذارد. البته او نمی تواند دوست کسی باشد که می تواند بشکند. او دلسوز و محبوب همه بود.»

پس از پایان مراسم پیام مقام معظم رهبری پس از درگذشت حجت الاسلام قرائت شد.

READ  حامد سلطانی، مجری صداوسیما در تشییع همسر و فرزندش چه گفت؟

این مراسم با سخنرانی محمدجواد ظریف همراه بود.

وی گفت: مرگ یک سهم است، مرگ نماد انسانیت، اخلاق، فروتنی و بزرگی است. من هم می گویم این دعای بی نظیری بود. به گفته رودکی، تعداد هر دو چشم کمتر از یک تن است. و خرد هزاران دیگر را بشمار / توشه جانت را بگیر. قبل از مرگ آگیش… مرحوم دعایی به همه ما نشان داد که انسان می تواند انقلابی باشد، انسان می تواند یار دیرینه انقلابی باشد، انسان می تواند در مظلومیت مبارز باشد، مرد می تواند نزدیک باشد. دوست یک رهبر، و می توان همه را دور او جمع کرد و “تو می توانی پدر همه باشی”.

ظریف همچنین گفت: بچه های نماز امروز نه تنها شما یتیم نیستید. امروزه بسیاری از ما دوستداران نماز و کسانی که از غرابت آن سوء استفاده کرده ایم یتیم هستیم. امروز خانواده رسانه احساس یک تیم می کند. ما به عنوان دیپلمات های سابق، مفتخریم که این دعا از همان آغاز دیپلماسی بوده است. خداوند او را با پروردگارش محشور کند. خدایا می دانی که ما در او چیزی جز خوبی ندیدیم. خدایا تو می دانی که دعای همه بود عشق و شرافت و خشوع و دست همه را بوسید. دست همه خدمتگزار این مال و نظام را بوسیدی. خدا رحمتش کند. خداوند به همسر و فرزندانش صبر بدهد.

حجت الاسلام طباطبایی امام جمعه یزد نیز در سخنانی گفت: مرحوم دویی سالهاست مورد احترام همه اهالی این منطقه بوده است. مردم از او معجزاتی می گویند که فقط اولیای خدا می شنوند. بزرگمردی که نامش با امام راحل، مجاهدت، نجابت و کار، رسانه و فرهیختگی گره خورده است. این مصیبت را از طرف خودم و از طرف تمامی فرهیختگان و نزدیکان یزدی به ویژه مردم شهر زارچ زادگاهش تسلیت عرض می کنم و امیدوارم روحشان با بزرگان محشور شود. «حجت الاسلام مظهر نماز اخلاق، تواضع و حیا بود.

READ  روایت ۱۵ خرداد را از «به قول تاریخ» بشنوید

مراسم تشییع پیکر سید محمود دعایی رئیس موسسه اطلاعات با حضور سید حسن خمینی و اقامه نماز بر پیکر امامش بر پیکر آن مرحوم همراه بود.

این مراسم با دقایقی مداحی و وداع با خانواده موسسه اطلاعات و نمایندگان رسانه ها با حجت الاسلام دویی همراه بود.

پیکر حجت الاسلام سید محمود دعایی تشییع می شود

پیکر حجت الاسلام سید محمود دعایی تشییع می شود

پیکر حجت الاسلام سید محمود دعایی تشییع می شود

پیکر حجت الاسلام سید محمود دعایی تشییع می شود

57245


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا