پیش بینی رئیس کل بانک مرکزی از بازار ارز در سال آینده/ آیا گشایش های ارزی جدید در راه است؟


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا فرزین که روز دوشنبه 7 اسفندماه به همراه علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق سفر کرده بود به تشریح دستاوردهای دیدارهای خود با مقامات ارشد عراقی در بغداد پرداخت و گفت: در این سفر. ، جلسه خوبی داشتم و با نخست وزیر عراق جلسه موثری داشتیم و رئیس جمهور قبلاً با ایشان صحبت کرده بود که باعث شد آقای سودانی دستورات خوبی به رئیس کل بانک مرکزی بدهد.

وی با اشاره به دیدار سه ساعته خود با رئیس کل بانک مرکزی و مدیر عامل بانک تجارت عراق گفت: ما در عراق منابع نفت و گاز زیادی داریم که در آن دستور پرداخت بسیاری از کالاهای ضروری کشورمان صادر می شود. اما برخی تاخیرها باعث شد بسیاری از کشتی های مرتبط با کالاهای ما با مشکل مواجه شوند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دستور کار اصلی جلسات ما تسریع در پرداخت ها بود و دستور لازم در این زمینه صادر شد و دستور پرداخت جدیدی را نیز ارائه کردیم که قرار بود دوستان عراقی سریعاً آن را پیگیری کنند.

فرزین افزود: برای اطمینان از اجرای توافقات مقرر شد جلسات مستمری با مسئولان بانک مرکزی عراق برای پیگیری کار برگزار شود و دو نفر در بانک مستقر شدند تا مسائل را به صورت روزانه پیگیری کنند. ان شاء الله مشکلات و مشکلات بازرگانان ما در زمینه واردات کالاهای اساسی حل شود.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان با تبریک فرارسیدن سال جدید خاطرنشان کرد: با گشایش انجام شده در راستای توافقات انجام شده در سفر به امارات برای تسهیل مبادلات تجاری دو کشور با استفاده از ارز درهم، و همچنین افتتاحیه جدیدی که برای اگر هست در عراق ساخته شده است، قطعاً در روزهای بعد از سال جدید، عملکرد بهتر بازار نیما و بازار ارز را خواهید دید.

READ  کدام پادشاه با اولین هواپیمای ایران عکس یادگاری گرفت؟ / اولین هواپیما چگونه وارد ایران شد؟ + عکس

223225


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا