پیش بینی جدید دلار پس از توافق وین/ سرمایه گذاری در بازار ارز یا طلا و بورس؟


وی می گوید: در بازار ارز با اعلام رویدادهای بین المللی، احتمالاً نرخ دلار به 25 هزار تن کاهش یافته و سپس تا پایان سال 1401 به 27 تا 28 هزار تن رسیده و متناسب با تورم و تجارت رشد خواهد کرد. تعادل

این کارشناس اقتصادی گفت: بازار طلا و ارز طی یک سال گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است. انتظار می رود قیمت جهانی طلا پس از شروع واکسیناسیون تاج به کمتر از 1700 دلار در هر اونس کاهش یابد. اما با افزایش نگرانی ها در مورد وضعیت اقتصاد جهانی، دوباره به 1900 دلار افزایش یافت و چند ماه قبل از شروع تهاجم روسیه به اوکراین در 1800 دلار باقی ماند.

وی گفت: با شروع بحران در اوکراین، اونس جهانی به 2050 دلار افزایش یافت اما در نهایت تا پایان 1400 به 1920 دلار رسید. در بازار طلا، اگر فرض کنیم که بحران اوکراین حل شده است، احتمالاً تا پایان سال شاهد کاهش اونس جهانی طلا به 1800 دلار خواهیم بود. طبق پیش بینی من برای دلار، به نظر می رسد طلا امسال نوسان زیادی نداشته باشد.

وی گفت: در بورس علاوه بر دلار، باید قیمت های جهانی و نرخ سود در بازار بدهی را رصد کنیم. به نظر من با توسعه بین المللی نرخ بازدهی بازار بدهی به 18 درصد کاهش می یابد و اگر دلار (به ویژه نیم دلار) را تا پایان سال 1401 در سطح 27 هزار تن در نظر بگیریم. بازار سهام ممکن است حدود 20 درصد کل باشد. البته صنایع مختلف شرایط متفاوتی خواهند داشت. صنایع خودروسازی، بانکداری، سیمان، برخی مواد غذایی و شکر، صنایع پالایشی و حمل و نقل احتمالاً رونق خواهند گرفت و صنایع بزرگ مبتنی بر دلار عملکرد متوسطی در بازار خواهند داشت.

READ  افزایش هیجان برای خرید فلز زرد/ فعالان بازار برای آینده قیمت ها چه پیش بینی می کنند؟

223225


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا