پیش بینی جالب رئیس اتحادیه طلا از قیمت ها/ طلا و سکه سقوط می کند؟


طلای جهانی یکی از مواردی است که می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد و قیمت سکه در داخل موثر است. اما با وجود افزایش قیمت جهانی، قیمت های داخلی هنوز کاهش چشمگیری نداشته است.

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در حال حاضر قیمت جهانی تغییر کرده و نوسانات نزولی آن به 1746 دلار رسیده است. این مشکل می تواند برای طلا و سکه محلی موثر باشد.

وی ادامه داد: اما در مورد اینکه چرا طلا و سکه داخلی کاهش چندانی نداشت، باید گفت که قیمت دلار باعث کندی حرکت نزولی این دو فلز شد. البته پیش بینی می شود در روزهای آینده روند کاهش بیشتری پیدا کند و بازار به آرامش و ثبات قیمتی دست یابد.

محمدولی در خصوص چشم انداز طلا و سکه گفت: در صورت کاهش قیمت دلار، احتمال کاهش قیمت سکه بیشتر است.

ثبات قیمت در بازار طلا و سکه

همچنین نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز گفت: معتقدم قیمت ها نسبت به اوج خود در 20 روز گذشته در حال حاضر به ثبات نسبی خوبی رسیده است.

وی ادامه داد: در هفته های اخیر بین یک تا دو درصد نوسان داشته و در بازار جهانی نوسانات کاهشی بیشتری داشته است.

بذرافشان همچنین گفت: با توجه به قربان بایرام و وضعیت نیمه تعطیل بازار، روند قیمت در هفته گذشته کاهش یافت و نوسانات به حداقل رسید.

وی درباره روند قیمت طلا تا پایان هفته گفت: احتمال نوسانات محسوس قیمت طلا و سکه تا پایان هفته جاری اندک است. در نهایت بین یک تا دو درصد کاهش یا افزایش خواهد داشت

READ  عکس تصویر جدید چک 100 هزار تومانی ایرانی / حذف پرسپولیس از چک پول

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: البته این موضوع به مجامع بین المللی هم بستگی دارد. در حال حاضر قیمت طلای داخلی نسبت به کاهش قیمت جهانی طلا در نوسان اندکی قرار دارد.

بذرافشان در خصوص وضعیت فعلی بازار گفت: ثبات نسبی خوبی در بازار وجود دارد و مردم به راحتی می توانند معاملات خود را انجام دهند.

وی در پایان تصریح کرد: بخشی از قیمت طلا و سکه به اخبار سیاسی و اقتصادی بستگی دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در طول هفته یک تا دو درصد نوسان دارد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

علی طباطبایی کارشناس بازارهای مالی گفت: قیمت طلا به دو مقیاس جهانی طلا و قیمت دلار بستگی دارد.طبق سیاست های اتخاذ شده از سوی آمریکا، طلای جهانی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قیمت دلار مدتی است در سقف قیمتی قرار دارد. نرخ احیای برجام افزایش یافته است و ممکن است افزایش قابل توجهی نداشته باشد.

این کارشناس همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه در قیمت طلا و سکه داخلی حباب وجود دارد، ارزیابی من این است که حتی به صورت موقت این حباب تخلیه شده و قیمت سکه و طلا کاهش می یابد.

طباطبایی توضیح داد: برای ادامه روند صعودی این فلز باید منتظر نتیجه مذاکرات و قیمت دلار باشیم. اگر قیمت دلار به زیر 27 هزار تومان برسد، قیمت طلا کاهش می یابد.

223227


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا