پیام بایدن به رهبر کره شمالی: سلام!


به گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (یکشنبه) در آخرین روز سفر خود به خبرنگاران گفت که درباره آزمایش های هسته ای کره شمالی که اولین آزمایش در پنج سال گذشته خواهد بود، «نگران نیست».

اما پاسخ طعنه آمیز بایدن به پیامی که برای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ارسال می کرد، بر رویکرد “کوچک” دولت آمریکا در قبال تنش های حل نشده با کره شمالی تاکید کرد. و این رویکرد به شدت با سبک و «نامه‌های عاشقانه» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به کیم جونگ اون در تضاد است.

هیچ یک از این رویکردها برای کره شمالی که همچنان به آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای خود ادامه می دهد، جواب نداده است و گمانه زنی ها حاکی از آن است که کره شمالی برای آزمایش جدیدی آماده می شود.

بایدن گفت: ما برای هر کاری که کره شمالی انجام می دهد آماده ایم.

بایدن و رئیس‌جمهور کره جنوبی روز شنبه توافق کردند که مانورهای نظامی بیشتر و گسترده‌تری را انجام دهند و در صورت لزوم، تسلیحات آمریکایی بیشتری را برای بازدارندگی کره شمالی از چالش‌های جدید منطقه‌ای و بین‌المللی مستقر کنند.

در همان سفر، جو بایدن گفت که آماده است با کیم جونگ اون بر سر میز مذاکره بنشیند، مشروط بر اینکه مذاکرات منجر به “دستاورد جدی” شود.

کره شمالی بارها خواسته های آمریکا را “ریاکارانه” توصیف کرده و گفته است که واشنگتن “سیاست خصمانه” از جمله تحریم ها علیه کره شمالی را دنبال می کند.

311311


منبع

READ  مرندی: در دولت رئیس جمهور، اهرم فشار آمریکا در مذاکرات هسته ای ضعیف شده است
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا