پهپادهای ایرانی تابع شبکه 11 صهیونیستی هستند

در این ویژه برنامه که با دعوت از مقامات امنیتی و نظامی و همچنین کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی برگزار شد، احتمال پهپادهای ایرانی مورد توجه قرار گرفت.

مجری ابتدا اشاره می کند که در حالی که بسیاری نگران تهدید هسته ای ایران هستند، تهدید دیگری به نام هواپیماهای بدون سرنشین وجود دارد که کمتر از تهدید هسته ای خطرناک نیست.

این پهپاد ادامه می دهد که ساخت پهپادها کوچک و ارزان هستند و امکان ارسال چند تا از آنها به اهداف هزاران مایلی وجود دارد. اما خسارت ناشی از این پهپادها علیرغم اندازه کوچکشان می تواند «بسیار عظیم» باشد.

وزیر دفاع اسرائیل که یکی از مهمانان این برنامه است، در بخشی دیگر از این برنامه با اشاره به برد 2000 کیلومتری پهپادهای شاهد 136 و بنی گانز، ایران را تهدیدی برای امنیت اسرائیل خواند.

یکی دیگر از مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی که یکی دیگر از مهمانان این برنامه است، گفت: سرزمین های اشغالی امروز از سوی چندین جبهه از جمله نوار غزه در معرض تهدید قرار گرفته است.

یکی دیگر از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی گفت: تهران جرات و فناوری لازم برای پرواز یک پهپاد را در فاصله 1500 تا 2000 کیلومتری نداشت، اما امروز قدرت عملی برای انجام این کار را دارد.

مجری برنامه از وزیر دفاع اسرائیل پرسید که آیا پهپادهای ایرانی تهدیدی استراتژیک برای تل آویو هستند که گانز پاسخ داد: ما آنجا هستیم و باید با آنها مقابله کنیم. وی افزود: از منظر استراتژی ژئوپلیتیکی و امنیتی، تهدید پهپادهای ایرانی همواره تهدیدی مهم برای اسرائیل بوده است که ابعاد عملیاتی دارد و ما را مجبور می کند اطلاعاتی، دفاعی، تهاجمی و آماده مقابله با آنها باشیم.

READ  جزئیات پیشنهاد بایکوت های باخترزمین علیه روسیه

گانز افزود: «این نه تنها موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند، بلکه می‌تواند اسرائیل را تا آنجا که اهداف راهبردی را که من دست کم نمی‌گیرم دنبال می‌کند، آزار دهد».

مجری برنامه در قسمتی دیگر با اشاره به پرواز مداوم 12 ساعته پهپادهای ایرانی گفت: در گذشته کمتر کسی میزان تهدید پهپادها را درک می کرد. اما امروزه اکثریت موافق هستند که این یک تهدید با نیروی مضر بزرگ است و نمی توان آن را دست کم گرفت.

امان، سرپرست تحقیقات این برنامه گفت: «این پهپاد وسیله کوچکی است که به کنترل‌کننده‌اش امکان نظارت مجازی، جمع‌آوری اطلاعات، عکس‌برداری و احتمالاً مبارزه با تجهیزاتی مانند حملات موشکی را می‌دهد». این پرنده گاهی اوقات به عنوان وسیله ای برای خودکشی استفاده می شود.

در بخشی دیگر از این برنامه، حمله پهپادی جنبش انصارالله یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی «نادر» و «دقیق» توصیف شد که «خسارات زیادی به عربستان وارد کرد».

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا