پنتاگون: وزارت دفاع روسیه اطلاعات نادرست به پوتین می دهد

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی بی اس، مقامات اطلاعاتی آمریکا دریافته اند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اطلاعات نادرستی در مورد عملکرد ضعیف نیروهایش در اوکراین از مشاوران خود دریافت کرده است.

به گفته یک مقام اطلاعاتی که نخواست نامش فاش شود، پوتین از وضعیت اطلاعاتی که در اختیار او قرار گرفته بود آگاه بود و اکنون تنش دائمی بین او و مقامات ارشد نظامی روسیه وجود دارد.

جنگ در اوکراین در بسیاری از نقاط با تلفات سنگین و کاهش روحیه سربازان روسی به بن بست خونین رسیده است، در حالی که نیروهای اوکراینی و داوطلبان دفاعی غیرمنتظره و بسیار قوی انجام می دهند.

دولت آمریکا امیدوار است که این افشاگری ها به پوتین کمک کند تا تصمیم درستی بگیرد و جنگ را بازنگری کند.

«به همین دلیل است[Путин]جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: “من تصور روشنی از آنچه در حال وقوع است ندارم.”

وی افزود که این جنگی است که او عمدا انتخاب کرده است و ممکن است ارزیابی درستی از میزان شکست نیروهایش صورت نگیرد و صداقت برای او و نظامیان ارشد کمی دشوار است.

سخنگوی پنتاگون گفت فقدان اطلاعات دقیق نیز بر مذاکرات صلح تأثیر گذاشته است.

کربی تاکید کرد که اگر پوتین مطلع نشود، مذاکره کنندگان او چگونه به توافق خواهند رسید؟

بلانکن وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا پوتین توسط وزارت دفاع خودش گمراه شده است یا خیر، مستقیماً آن را تایید نکرد، اما گفت که از هر پنج دیکتاتوری آشیل، یک نفر این است که افرادی در سیستم وجود دارند که حقیقت یا قدرت را نمی گویند. به رهبر خود حقیقت را نگویید و ما چنین چیزی را در روسیه می بینیم.

READ  مرندی: مذاکرات در دوحه شکست نخورده و ادامه خواهد داشت

اطلاعات آمریکا به این نتیجه رسیده است که پوتین از از دست دادن نیروها در اوکراین و فروپاشی اقتصاد این کشور در پی تحریم ها بی خبر است.

5656


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا