پروژه فاکتور الکترونیکی وارد فاز جدیدی شده است

در روزهای گذشته طرح الکترونیک کالابرگ در سه استان قزوین، گیلان و مرکزی به صورت آزمایشی اجرا شد. پیش از این این طرح در هرمزگان به عنوان اولین استان منتخب اجرا شده بود.

بر اساس اعلام مجری طرح کاتالوگ الکترونیک، مردم می توانند از تمامی فروشگاه های این سه استان خرید کنند و تمامی فروشگاه ها می توانند اپلیکیشن «شما» (شبکه اعتباری ملی) را برای عضویت از سایت shoma.sfara.ir دانلود کنند.

بر اساس آخرین اخبار، اجرای طرح کاتالوگ الکترونیک در قزوین در دو مرحله انجام می شود که مرحله اول اجرای آن با اتصال برخی فروشگاه ها به سامانه کاتالوگ الکترونیک آغاز شده و طبق آمار تا روز شنبه ، حدود 100 فروشگاه غیر از فروشگاه های زنجیره ای برای این سامانه اقدام کرده اند.

علی رحمانی – سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین درباره روند اجرای پروژه در این استان گفت: پس از اتمام مرحله اتصال مغازه ها با موافقت استاندار در خصوص آماده سازی برای اجرای یک پروژه، مرحله بعدی شروع می شود و در مرحله بعد مشمولان یارانه می توانند به این فروشگاه ها مراجعه کنند. بازدید و خرید کنید.

به گفته وی، در این طرح بحث مالیات اصناف مطرح نیست و این طرح به هیچ وجه مربوط به نظام های مالیاتی نیست.

رحمانی اعلام کرد در حال حاضر امکان خرید به صورت مجازی وجود ندارد و پیش بینی می شود در آینده فروشگاه های فروش مجازی این کالاها به این طرح متصل شوند تا از مزایای اجرای طرح به صورت مجازی نیز برخوردار شود. خودت

در استان گیلان نیز مقدمات اولیه آغاز شده و روند اطلاع رسانی به مردم و مغازه ها در حال انجام است. اقدامات اولیه برای اجرای این طرح در استان مرکزی آغاز و ستادهای استانی و شهرستانی تشکیل شده است. ضمناً اطلاع رسانی به مغازه ها و بازرگانان جهت ثبت نام و شرکت در این طرح در دستور کار قرار دارد.

جمشید امیدی – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه در دو روز گذشته استقبال خوبی از این طرح شده است، می گوید: عضویت در این طرح اصلا اجباری نیست و اختیاری است. این طرح مزایایی برای فروشندگان دارد و هیچ هزینه ای برای صاحبان مغازه برای شرکت در این طرح وجود ندارد.

READ  بازار سهام در دومین روز هفته شتاب خود را از دست داد/ افزایش اندک

به گفته وی، با اجرای این طرح، کوچکترین و کوچکترین واحدهای فروشگاهی در هر منطقه می توانند با کارتخوان خود به شبکه شما متصل شوند و شرکت در این طرح باعث افزایش مشتریان فروشگاه می شود.

همانطور که مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان مرکزی گفت: این طرح راهکاری موثر برای کنترل تورم است و نظر دولت این است که این طرح به روستاهای بیشتری وارد شود.

پیش از این بر اساس گزارش های منتشر شده بیش از 4 هزار تراکنش در هرمزگان و خرید از حدود 900 فروشگاه انجام شده است.

به گفته مجتبی معین وزیری – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، بیش از یک هزار و 326 مغازه در هرمزگان به پورتال کالابرگ متصل هستند و 350 مغازه دیگر در هرمزگان در انتظار اتصال به سامانه کالابرگ هستند.

حمید فرداد – مدیر اجرایی طرح کاتالوگ الکترونیک ابراز امیدواری کرد با پیوستن 350 فروشگاه دیگر، پوشش 100 درصدی این طرح در هرمزگان محقق شود.

طرح الکترونیک برای تقویت سلامت مواد غذایی و حمایت از معیشت خانوارها ارائه شد و دولت خانوارها را قادر ساخت تا کالاهای ضروری را با قیمت ثابت و با اعتبار یارانه ای یک ماه قبل خریداری کنند. این کالاها 10 قلم کالای اساسی به ارزش 530 هزار تومان است که شامل ماست، شیر، پنیر، شکر، ماکارونی، کره مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ است.

1 4 - پروژه فاکتور الکترونیکی وارد فاز جدیدی شده است

به گفته کارشناسان مهم ترین فایده اجرای طرح کاتالوگ الکترونیک حفظ قدرت خرید مردم در دوره زمانی است. قیمت کالا بر اساس نرخ مبادله ای شهریور 1400 عرضه می شود و دولت مابه التفاوت قیمت کالا را در بازه زمانی با توجه به سبد کالایی مشخص شده پرداخت می کند.

READ  سهمیه بنزین در نوروز چه شد؟

یکی دیگر از مزایای این طرح رعایت سلیقه خانوارها است به گونه ای که افراد می توانند با توجه به سلیقه خود و با هر برندی کالای مورد نیاز خود را از لیست اقلام اعلام شده خریداری کنند و امکان پرداخت مابه التفاوت قیمت را دارند. کالای انتخابی با کالای مرجع ارائه شده است.

پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز این طرح در استان هرمزگان از گسترش آن به پنج استان دیگر خبر داده و ابراز امیدواری کرده بود که این طرح تا پایان سال در سراسر کشور اجرایی شود. که با توجه به اجرای پروژه در سه استان قزوین، مرکزی و گیلان احتمال پیوستن استان دیگری به این طرح تا پایان سال دور از انتظار نیست.

به گفته وی، طبق هماهنگی های انجام شده با فروشگاه های زنجیره ای، در آینده نزدیک طرح فاکتور الکترونیکی در سراسر کشور اجرا می شود و دولت دلیلی برای حذف یارانه نقدی ندارد.

همانطور که مرتضوی گفت، اجرای فهرست محصولات الکترونیکی یک تکلیف قانونی است و مردم می توانند لیست محصولات الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند. قیمت ها بر اساس شهریور 1400 است و برای کالاهای اساسی باید از ارز نیمایی استفاده شود.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرستان خانوار می توانند با کد دستوری #28*788، میزان اعتبار خود را ببینند و به میزان دلخواه خرید کنند.

اگر مردم تمایلی به خرید محصولات الکترونیکی نداشته باشند، باز هم می توانند در پایان هر ماه یارانه خود را به صورت نقدی دریافت کنند. فروشندگان مواد غذایی، لبنیات، فروشگاه های زنجیره ای پروتئین و پروتئین و تعاونی های مصرف می توانند با مراجعه به نرم افزارهای “بازار” و “مایکت” و یا از طریق درگاه الکترونیکی shoma.sfara.ir نسبت به نصب اپلیکیشن “شام” و ثبت نام از داشبورد فروشنده اقدام کنند. تب به فروشندگان اجازه می دهد تا به این طرح بپیوندند.

بیشتر بخوانید:

35217


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا