پخش سرم در داروخانه ها – خبرآنلاین


دکتر علی فاطمی وی در خصوص موارد مطرح شده در زمینه کمبود سرم گفت: در حال حاضر کمبود سرم در کشور وجود دارد و بر این اساس سرم فقط در داروخانه های منتخب و تعدادی از داروخانه های دولتی داده می شود.

وی افزود: سرم در حال حاضر در داروخانه ها محدود است.

فاطمی ادامه داد: مراجعه به مراکز درمانی مبتلا به بیماری های گوارشی افزایش یافته و مصرف سرم نیز به همین نسبت افزایش یافته است.

فاطمی در خصوص میزان تولید سرم در کشور گفت: روزانه 400 تا 500 هزار بطری سرم در کشور تولید می شود که به اندازه نیاز کشور است و در نتیجه نباید کمبود سرم داشته باشیم. اما در برخی مواقع مانند شرایط فعلی که بیماری های فصلی در حال افزایش است، متاسفانه با کمبود سرم مواجه هستیم.

وی با تاکید بر لزوم داشتن ذخیره استراتژیک در حوزه دارویی کشور گفت: هر کشوری باید ذخیره استراتژیک دارو داشته باشد تا در صورت کمبود مردم دچار مشکل نشوند اما متاسفانه ذخایر استراتژیک دارو به ویژه سرم وجود دارد. طی دو سال اپیدمی کرونا به صفر رسیده است و در حال حاضر به اندازه مصرف در کشور است.

فاطمی همچنین گفت: در شرایط فعلی سرم های داخلی جوابگوی نیاز کشور نیست و از طرفی در این زمان که زائران اربعین در حال بازگشت هستند ممکن است با بیماری های عفونی دستگاه گوارش، گرمازدگی مراجعه کنند. ، و غیره. ، واردات سرم به کشور توسط وزارت بهداشت ضروری است.

233233


منبع

READ  تاثیر مراسم چهارشنبه بر حیوانات و محیط زیست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا