پاییز می آید و تاج سنگین زمستان؛ واکسیناسیون موثرترین سلاح در برابر کرونا است


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وبدا، دکتر محمدمهدی گویا در سمینار آموزشی دستیار سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران در هتل قلب با بیان این مطلب گفت: متأسفانه انواع جدید شیوع بیماری را افزایش داده و توانایی بیمار را افزایش می دهد. ویروس برای فرار از سیستم ایمنی.”، میزان آنتی بادی ها کاهش یافت و عفونت مجدد افراد افزایش یافت و شاهد بودیم که پس از 6 هفته افزایش قابل توجهی در تعداد موارد ابتلا و متعاقب آن مرگ و میر ناشی از کرونا در سراسر جهان مشاهده شد.

وی افزود: دلیل اصلی افزایش ابتلا و مرگ و میر این است که دنیا انتظار نداشت دوباره کرونا در این فصل شروع شود و همه برای پاییز و زمستان آماده شده بودند. بنابراین به احتمال زیاد پاییز و زمستان سختی را پیش رو خواهیم داشت. حتی امارات متحده عربی که ادعا می کرد 100 درصد پوشش واکسیناسیون دارد، دچار جهش ویروسی و اپیدمی شد.

دکتر گویا با تاکید بر اینکه از دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهیم نظام مراقبت‌های سندرمی را در مراسم اربعین جدی بگیرند، گفت: هفته گذشته 1471 مورد و در هفته جاری 4119 مورد ابتلا به کرونا در کشور داشتیم. تعداد قربانیان نیز در این هفته از 18 نفر به 40 نفر رسید و به 69 نفر رسید. شرایط در استان های یزد، خراسان جنوبی، مازندران، کرمان، قم و هرمزگان شدیدتر است.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر از رشد بستری‌ها در تهران از 108 به 222 درصد و در البرز از 106 به 242 درصد خبر داد. قابل تقدیر است که این نشان می دهد که اثربخشی واکسیناسیون در محدود کردن کرونا و کاهش عفونت و مرگ و میر بسیار مثبت بوده است. اکنون موثرترین سلاح ما واکسیناسیون است.

READ  فواید عجیب و جالب تمرینات برای مغز

دکتر گویا تصریح کرد: موارد افزایش سالمندان در حال افزایش و افزایش است و جمعیت بالای 60 سال کشور نیازمند توجه بیشتر است. تزریق بوستر باید متناسب با حجم این جمعیت و همچنین قشر بیماران خاص در هر استان افزایش یابد. از بی دقتی در رعایت پروتکل های بهداشتی نیز باید اجتناب شود.

وی ادامه داد: نمی توان درباره آینده کرونا و انواع آن اظهار نظر علمی و دقیق کرد. تنها روش های جدید درمان سرپایی که در مرحله تحقیقاتی هستند پیشنهاد شده است. بنابراین لازم است به طور مرتب خطر ابتلا به بیماری در استان ها ارزیابی شود تا تاب آوری نظام سلامت ارتقا یابد و روش های اطلاع رسانی و مشارکت مردم بهبود یابد.

بیشتر بخوانید:

شناسایی نزدیک به 7000 بیمار جدید کرونا در 24 ساعت گذشته 26 نفر می میرند

بهترین پیشنهاد واکسن برای نوبت چهارم

233231


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا