پاشینیان با پوتین مشورت کرد

به گزارش خبرگزاری تاس، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) روز سه شنبه بیانیه ای صادر کرد که در آن گزارش شده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مورد مسئله قره باغ کوهستانی گفتگوی تلفنی داشته اند.

در بیانیه دفتر رئیس جمهور روسیه در این زمینه آمده است که طرفین آخرین وضعیت و تحولات قره باغ را با توجه ویژه به ادامه اجرای توافقنامه سه جانبه بین سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان مورد بررسی قرار دادند. .

به گفته کرملین، این تماس توسط طرف ارمنی آغاز شده است.

در همین حال، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، روز سه شنبه 20 ژانویه اعلام کرد که کشورش امسال میزبان رزمایش های نظامی تحت رهبری روسیه نخواهد بود و این نشان دهنده ناامیدی فزاینده ایروان از مسکو است.

اظهارات پاشینیان پس از انتقاد وی از مسکو و اقدامات نیروهای حافظ صلح روسیه در قفقاز جنوبی منتشر شد که درگیر جنگ چند دهه ای بین ارمنستان و آذربایجان است.

وی به خبرنگاران گفت: این تمرینات برگزار نخواهد شد. ارمنستان برگزاری رزمایش CSTO را در این جمهوری در سال جاری به مصلحت نمی داند.

پس از این اظهارات، “واگارشک هاروتونیان” سفیر ارمنستان در روسیه اندکی پس از آن به خبرگزاری تاس اطلاع داد که ایروان استقرار هیاتی از “سازمان پیمان امنیت جمعی” (CSTO) در مرز بین این کشور و ایروان را رد نمی کند. جمهوری آذربایجان . .

سفیر ارمنستان در روسیه در این رابطه گفت: هیچکس حضور ناظران سازمان پیمان امنیت جمعی را رد نکرده است. چنین نظراتی (تصمیم نخست وزیر نیکول پاشینیان برای خروج از سازمان پیمان امنیت جمعی) صحت ندارد. نخست وزیر گفت بحثی برای خروج از سازمان وجود ندارد.

READ  افزایش همکاری موساد با آمریکا با تمرکز بر ایران

310310


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا