وزیر خارجه آلمان: ما در جنگ هستیم

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در مصاحبه ای درباره حکومت نظامی در اوکراین گفت که کشورش در حال جنگ است.

به گزارش روزنامه ولت آلمان، در مصاحبه ای در پاسخ به این سوال که مشکل آلمان برای ارسال نکردن تانک به اوکراین چیست، گفت: مشکل تانک ها این است که باید از نظر فنی با آنها کار کرد تا آنها بتوانند بسازند. تفاوت در عمل بنابراین بسیار مهم است که این گام را فقط با شرکای بین المللی خود برداریم.

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به ارسال سلاح های دوران شوروی برای اوکراینی ها به جای سلاح های مدرن گفت: ما در حال جنگ هستیم. حتی اگر دل ما خون می شود، باید عقلانیت خود را حفظ کنیم.

باربوک افزود: اشتباهی که در اوایل جنگ مرتکب شد، زمانی که سلاح های پیشرفته ارسال شد اما نتوانست جلوی پیشروی روسیه را بگیرد، نباید تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: من موافق ارسال هر چیزی هستم که بتواند روند جنگ را تغییر دهد، اما ارسال سلاح به تنهایی مهم نیست. کل زنجیره لجستیک باید به درستی کار کند.”

وزیر امور خارجه آلمان بدون پاسخ به سوالی درباره اختلافات داخلی صدراعظم آن کشور و سایر وزارتخانه ها بر سر کمک تسلیحاتی به اوکراین گفت: من فردی نیستم که دیگران را مقصر بدانم.

علیرغم مخالفت باربوک با ارسال خودروهای زرهی به اوکراین، او همواره یکی از حامیان تحریم روسیه بوده و با وجود بحران انرژی در این کشور بر مواضع خود تاکید کرده است.

باربوک اخیراً گفت: «اگر به مردم اوکراین قول بدهم که تا زمانی که به ما نیاز دارید در کنار شما خواهیم بود، پس می‌خواهم به قولم عمل کنم. مهم نیست که رای دهندگان آلمانی من چه فکری می کنند، من می خواهم به قولم به مردم اوکراین عمل کنم.

READ  رئیس تحریم شده نیروهای مسلح انگلیس: سفر به تهران را لغو کردم

پیشتر سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که جنگی تمام عیار علیه روسیه اعلام شده است که به طور مشترک در همه زمینه ها در حال انجام است.

وی با اشاره به کمک های مالی و نظامی آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها به اوکراین در اوج درگیری ها در این کشور، به مجله «اینترنشنال اینترنشنال» گفت: جدی بودن شرایط کنونی را نباید دست کم گرفت. یک جنگ تمام عیار به ما اعلام شده است که به صورت ترکیبی ادامه دارد. سطح خصومت دشمنان ما – دشمنان ما – بالا و غیرعادی است.

310310


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا