وزیر بهداشت: ایران قوی ترین قدرت پزشکی منطقه است و هیچ ایرانی برای درمان به خارج از کشور نمی رود


بهرام عین اللهی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به همدان در شهرستان درگزین رفته بود در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اجرای طرح درور گفت: این طرح به صورت جهادی اجرا شد. حرکت در کشور برای به دست آوردن منابع. کشور نباید هدر رود. زیرا در ایران تنها 80 میلیون نفر از یارانه دارو بهره مند نشدند، اما اکثر کشورهای همسایه از این یارانه استفاده کردند و بسیاری از داروها و مواد اولیه قاچاق شد، اما در داروور همین منابع در اختیار بیمه ها قرار می گیرد تا مستقیماً به آنها بدهند. کاربر.

وزیر بهداشت همچنین گفت: اجرای طرح جوانان در جمعیت و حمایت از اجرای سیاست های جمعیتی وظیفه همه ماست. زیرا رشد ناکافی جمعیت آینده کشور را تهدید می کند و مردم باید در چارچوب نیازهای جمعیت جوان متقاعد و تشویق شوند.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات شایسته ای که امسال با حمایت دولت و مجلس انجام شد بیمه همگانی سلامت است. شایان ذکر است با اجرای طرح داروار، افراد فاقد بیمه نیز به مدت سه ماه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند تا وضعیت عشر آنها مشخص شود. با اجرای این طرح باید به سمتی برویم که بیماران دغدغه مالی نداشته باشند. البته تصور برخی از بیماران در شهرهای دور این است که همه امکانات در تهران متمرکز باشد، در حالی که بسیاری از خدمات لازم از طریق دانشگاه های علوم پزشکی و با کیفیت مورد انتظار در استان ها ارائه می شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بیش از چهار دهه است که دشمنان نظام از دشمنی خود با ایران دست برنداشته اند، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان از روش های مختلف از جمله ایجاد شورش در کردستان و جنگ تحمیلی پس از ضربه زدن به ایران استفاده کرده اند. ; در طول 8 سال دفاع مقدس، رزمندگان زیادی به شهادت رسیدند و جراحات زیادی به کشور وارد شد. در سال های اخیر برای مقابله با جمهوری اسلامی تحریم های سختی را اعمال کردند و فشار اقتصادی زیادی به کشور وارد کردند، اما مردم قهرمانانه ایستادند.

READ  مراقب باشید به آنفولانزای معده مبتلا نشوید!

عین اللهی گفت: پوتین اخیرا خطاب به مردم روسیه گفت که ملت ایران الگویی برای سرپیچی از تحریم ها است. دلیل این جایگاه و الگو، بزرگترین مؤلفه جمهوری اسلامی ایران است، یعنی. مردمی که هشت سال است با دستان خالی در پاسداشت مقدس ایستادند و همچنان در برابر جنگ اقتصادی و مشکلات ایجاد شده مقاومت می کنند.

وزیر بهداشت همچنین به رشد علمی کشور در شرایط تحریم های ناجوانمردانه اشاره کرد و یادآور شد: دانشمندان ایرانی امروز در دنیا می درخشند و قوی ترین نیروی پزشکی منطقه متعلق به ایران است. هیچ ایرانی برای معالجه به خارج از کشور اعزام نمی شود، اما افرادی از کشورهای دیگر برای درمان به ایران می آیند. در اپیدمی کرونا مشکلات و تلفات زیادی داشتیم تا اینکه منتظر کمک های دشمنان بودیم اما امروز با تلاش دانشمندان ایرانی 6 مرکز تولید واکسن در ایران فعال است. ما از چنین تهدیدهایی نمی ترسیم. زیرا کشور زیرساخت های لازم را برای پیشگیری و مقابله با آن ایجاد کرده است.

عین اللهی با بیان اینکه امروز پیشرفته ترین بیوراکتورها و دستگاه ها و تجهیزات تولید واکسن را در کشور داریم، گفت: اگرچه برخی آمریکا و اروپا را پیشرفته می دانند اما میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید-19 در این کشورها چندین برابر است. بالاتر از ایران. بنابراین دیروز در آمریکا آماری حدود 540 مورد مرگ ناشی از کرونا ثبت شد.

همچنین حدود 76 درصد از جمعیت ایران واکسینه شده اند در حالی که این رقم در آمریکا حدود 60 درصد است و همه اینها گواه روشنی بر قدرت ملت بزرگ ایران در مدیریت کرونا با وجود همه مشکلات است. ، تحریم ها و فشارها.

READ  اعلام آمار تزریق دوز اول تا سوم واکسن کرونا در کشور

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور و اعضای دولت گفت: این سفرها عزم جدی برای آشنایی و رفع مشکلات را نشان می دهد و در حالی که دولت سیزدهم مانند برخی دیگر از دولت ها، مدیریت پشت میز و نظارت کند است، اما حضور رئیس جمهور و وزرا در استان ها نشان از عزم جدی دولت برای حل مشکلات دارد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در شرایط فعلی باید مانند دوران دفاع مقدس در عرصه تولید، صنعت، کشاورزی و خدمت به مردم فداکاری کنیم. زیرا کاری که یک صنعتگر، یک کشاورز یا یک دامدار در جنگ پنهان اقتصادی انجام می دهد، مصداق جهاد فی سبیل الله است و اگر مردم و دولت در کنار هم باشند، تلاش هر یک از ما به ثمر خواهد رسید. کشور.

عین اللهی در حاشیه این مراسم همچنین بر لزوم تقویت مراکز درمانی و خدماتی در شهرستان درگزین تاکید کرد و با اشاره به بازدید از بیمارستان در حال ساخت روزن، خاطرنشان کرد: بیمارستان در حال ساخت روزن نیازمند توسعه است. تسهیلات و تقویت بیشتر آن.

بیشتر بخوانید:

تولید 6 واکسن کراون در کشور

روند افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور؛ 42 فوتی و 9456 مورد جدید در 24 ساعت گذشته شناسایی شد

47231


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا