واکنش تهیه‌کننده «لامینور» به اظهارات حبیب ایل‌بیگی

به گزارش خبرآنلاین، رضا درمیشیان تهیه کننده لامینور با ارائه یادداشتی در اختیار خبرآنلاین به اظهارات حبیب ایل بیگی معاون ارزیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره حواشی لامینور پاسخ داد.

متن یادداشت درمیشیان به شرح زیر است:

جناب آقای حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با توجه به اظهارات جنابعالی در خصوص پروانه نمایش فیلم لامینور و هجمه های جنابعالی مبنی بر ارائه توضیحات نادرست رسانه ای به اینجانب، بر این باورم که لازم به ذکر است. چند نکته شفاف سازی به من نشان بده

جنابعالی تأکید کردید که روال قانونی صدور پروانه نمایش فیلم «لمینور» که باید در سامانه پروانه نمایش انجام می شد، با تأخیر زیادی توسط تهیه کننده فیلم «لمینور» در سامانه ثبت شد.

سه ماه از تمدید درخواست مجوز اصلی برای نمایش لامینور می گذرد. یعنی حدود یک ماه مانده به پایان مهلت پروانه نمایش، از سازمان سینمایی درخواست تمدید کرده ایم.

جهت اطلاع عموم، ثبت درخواست تمدید پروانه نمایش در سامانه سازمان سینمایی منوط به تعریف قسمت فیلم در سامانه ثبت درخواست سازمان سینمایی است و زمانی که نام فیلم «لمینور» یا فیلم دیگری در سیستم، ما نمی توانیم هیچ ارتقای سیستمی انجام دهیم. ما می توانیم آن را انجام دهیم و فقط می توانیم دنبال کنیم. در توضیح این موضوع، یک ویدیو برای روشن شدن مطلب خواهم گذاشت.

در تلاش مستمر ما برای تمدید پروانه، دلیل عدم نام فیلم در سیستم این بود که مجوز شما قدیمی و دستی است و در سیستم جدید معرفی نشده است!

در پی درخواست اولیه ما مبنی بر تمدید خرابی سیستم و تغییر ورودی سایت پروانه سینما در “پنجره” و عذرخواهی جشنواره و لزوم بررسی فیلمهای دارای پروانه نمایش از دولت قبل برای طولانی شدن مدت بیماری آقای محمد بییی دبیر شورای اکران و هزاران اتفاق و عذرخواهی.

در حالی که پس از اعلام نام «لمینور» از سوی شورای صنفی نمایش به عنوان فیلمی با موضوع نوروز در روز دوم اسفند، سازمان سینمایی بلافاصله به ما اعلام کرد که نسخه ای از این فیلم برای بازبینی ارائه می شود. از آنجایی که ما فقط نسخه رمزگذاری شده DCP سازمان فیلم را ارائه کردیم و هر بار که فیلمی را تماشا می‌کردیم، سازمان سینمایی باید از ما رمز عبور می‌خواست تا آزمایشگاه اجازه دهد فیلم در اتاق راهنمایی نمایش داده شود. سند پیشگامان آریا که تقدیم شما عزیزان می شود این کد برای پنج اجرای لامینور از تاریخ 2 تا 5 اسفند 5 بار تعریف شده است که طی آن فیلم سه بار نقد و بررسی خواهد شد.

شما در مصاحبه خود گفتید که درخواست تمدید فیلم در 18 اسفند ثبت شده است، پس چگونه می توان کد فیلم را از 11 تا 14 اسفند در سالن آموزش فیلم فعال کرد و لامینور 3 بار بازبینی کرد؟ یعنی در سازمان سینما بررسی قبل از ثبت درخواست انجام می شود؟

READ  فیسبوک، صفحه‌ای از معاونت برون مرزی صداوسیما را مسدود کرد

روز چهاردهم اسفند ماه آقای محمدرضا فرج، مدیرکل نظارت بر تولید و اکران سازمان سینمایی با اعلام اینکه فیلم «لمینور» مشکلی برای پروانه نمایش ندارد، اعلام کرد: این فیلم به زودی بررسی و خلاصه می شود. لطفا توجه داشته باشید که این تاریخ 4 روز قبل از تاریخی است که تاریخ ثبت درخواست ما را اعلام کرده اید. با این حساب فیلم «لمینور» قبل از درخواست ما چه نتیجه ای دارد؟ آیا در سازمان سینما قبل از درخواست خلاصه می شود؟

روز سه شنبه 31 مارس، آقای فرج و شما با من تماس گرفتند و خواستار ارتباط فوری با فیلم شدند و گفتند که آقای وزیر و آقای خزایی که به لبنان سفر می کردند، می خواهند فیلم را شب در هتل ببینند و من می خواهم. لینک را سریع بفرستید با توجه به اینکه این روز تعطیل رسمی بود و آزمایشگاه تعطیل بود، از آزمایشگاه درخواست شد تا اتصال را آماده کند. مدیریت آزمایشگاه پیشگامان آریا لطف کردند و درب استودیو بسته را باز کردند و لینک تماشای فیلم ارسال شد.

اگر درخواست تمدید پروانه ما 18 اسفند بود پس چطور وزیر و رئیس سازمان سینمایی در 10 اسفند در لبنان به تماشای لامینور نشستند؟ آیا وزیر و رئیس سازمان قبل از ارائه درخواست اکران به تماشای فیلم می نشینند؟

فردای آن روز از دفتر رئیس سازمان سینمایی به من اطلاع دادند که ساعت 9:00 شنبه با ایشان به دفتر آقای مهرجویی می رویم. با آقای فرج تماس گرفتم و علت ملاقات را پرسیدم. اما جناب ایل بیجی جنابعالی پس از سخنرانی من بلافاصله با آقای فرج تماس گرفتید و گفتید که جلسه لغو و لغو شده است و در پاسخ به سوال من در مورد اکران گفتید اکران نوروزی لغو شده است. یعنی 18 اسفند قبل از ثبت اپلیکیشنی که اخیرا اعلام کردید اینها را گفته است.

اما تاریخچه ثبت اپلیکیشن در روز هجدهم شب قبل ساعت 21:45 آقای بیگی دبیر هیئت نمایش واتس اپ اعلام کرد که باید مراجعه کنید و برای سامانه ثبت نام اقدام کنید. منم بهش جواب مفصل دادم چند بار ثبت نام کنم؟

حتی به ایشان نامه نوشتم که اگر هنوز درخواست ندادیم پس چرا آقای فرجی مدیرعامل مصاحبه می کند و می گوید ما دیر درخواست دادیم! آخرش پرسیدیم یا نپرسیدیم یا دیر پرسیدیم! خب حالا چرا این درخواست از سیستم محو شد!

مصاحبه شان را به آقای بیگی، دبیر شورای غربالگری یادآوری کردم که در آن اعلام شده بود که 30 اسفند برای ثبت نام اقدام کرده ایم، اما در نهایت برایشان نامه نوشتم. امشب هر چقدر تلاش کردیم باز هم نتوانستیم برای ثبت نام در سامانه اقدام کنیم. سیستم باز خراب بود. امروز صبح نتوانستیم دوباره ثبت نام کنیم تا اینکه آقای بیگی خودش ثبت نام را انجام داد و مجوز صادر شد.

READ  دزدِ تابلویِ کلود مونه، به ۴ سال زندان محکوم شد

آقای ایلبیگی در مصاحبه ای گفت: «پروانه نمایش فیلم لامینور توسط کارگردان که سانسور را می پذیرد تمدید شده است. چطور ممکن است من در 9 اسفند درخواست تمدید کردم و بلافاصله در 9 اسفند فیلم بازبینی شد (که نشد) و چند دقیقه بعد آقای مهرجویی سانسور شد و ایشان قبول کردند؟

اما سانسور به عنوان تهیه کننده رسمی و قانونی لامینور به من ابلاغ نشده است و می دانید که مسئولیت قانونی فیلم بر عهده تهیه کننده است و هرگونه سانسور یا نکته ای در مورد فیلم باید به اطلاع تهیه کننده فیلم برسد. در حال حاضر چیزی اعلام نشد و من از سانسور فیلم بی اطلاع بودم.

آقای ایل بیگی لطفا جایگاه آقای محمدرضا شریف نیا بازیگر سازمان سینمایی را روشن کنید؟ بر اساس چه قانونی کپی پروانه نمایش فیلمی که تهیه کرده ام به او ارائه می شود؟ به عنوان تهیه کننده لامینور اعلام می کنم که آقای محمدرضا شریفی نیا هیچ سمت و مسئولیتی در این فیلم ندارند.

آقای ایل بیگی در مصاحبه خود گفت که تهیه کننده لامینور با دادن اطلاعات نادرست به آقای مرجویی دلیلی داده است که او را اذیت کند!

منظورتان اطلاع رسانی نادرست از رفتار غیرقانونی سازمان سینمایی در خصوص جلوگیری از اکران نوروزی در «لمینور» است؟ این رفتار خارج از دادگاه را نه تنها من، بلکه در نظر اتحادیه تهیه کنندگان به تفصیل توضیح می دهم.

به بهانه پروانه نمایش جلوی اکران نوروزی را نگرفتید؟ مگر اینکه در ماده 22 اساسنامه 1400 هیئت صنفی اکران صراحتاً آمده باشد: «تقاضای اکران فیلم هایی که بیش از دو سال از اولین تاریخ صدور پروانه نمایش می گذرد صرفاً با تأیید اکران در گروه قرار می گیرد. هیئت. انجمن.

آقای مهرجویی، شورای صنفی نمایش، کانون کارگردانان، کانون کارگردانان و انجمن تهیه کنندگان مستقل همچنان می گویند که نوروز برای «لمینور» اکران می شود، اما شما در مصاحبه رسمی می گویید که «لمینور» نیست. در بسته اکران نوروزی؟ از سوی دیگر آقای فرج سیزدهم اسفند در گفت و گوی رادیویی با سینمایار با تکذیب مشکل شخصی شما با لامینور گفت: اکران فیلم آقای مهرجویی در نوروز برای سازمان سینمایی هم مهم است.

اگر مهم است، پس چرا غربالگری را متوقف کردید؟ شما آقای مهرجویی را اذیت کردید یا من؟

آقای ایل بیگی در گفت و گوی شما گفت: سازمان سینمایی به دلیل رفتار وقیحانه و جاسوسی های بی مورد و معرفی نادرست کارگردان محترم فیلم، حق شکایت از این تهیه کننده را برای خود محفوظ می دارد.

می گویم تمدید قانونی مجوز نمایش لامینور.

شما به عنوان مدیر فرهنگی نظارت می گویید رویکرد قانونی قضایی است!

ممنون از نگاه عالی به فرهنگ و هنر.

با احترام

Resadormishyan، تهیه کننده Laminor

واکنش سازنده
سندی مبنی بر اینکه چند بار لامینور برای بررسی به سازمان سینمایی ارسال شده است

58245


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا