واکسن Omicron اختصاصی فایزر


اما این شرکت در تلاش است تا مجوزهای لازم برای استفاده از این دو واکسن را تا آن زمان کسب کند.

شرکت آلمانی Biontech با همکاری شرکت داروسازی Pfizer در حال حاضر در حال دریافت مجوز برای دو واکسن سازگار با سویه Amicron است.

پیش از این گفته شده بود که واکسن های اقتباس شده برای عرضه در پاییز امسال آماده می شوند. شرکت Biontech روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که این کار احتمالا از اوایل اکتبر 2022 انجام می شود.

اگر مجوزهای لازم تا آن زمان صادر شود، واکسن‌های سازگار با سویه آمیکرون می‌توانند همزمان با موج جدید همه‌گیری برای تزریق به عنوان دوز تقویت‌کننده در دسترس مردم قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، اوغور شاهین، یکی از بنیانگذاران بیونتک گفت: خط تولید این شرکت مرتبط با کووید-19 شامل واکسن های سازگار با سویه های مختلف و واکسن های نسل بعدی با هدف حفاظت طولانی تر و جامع تر است.

یکی از دو واکسن اقتباس شده ترکیبی از یک واکسن موجود و واکسنی است که بر روی پروتئین اسپایک زیرسویه Amicron’s BA.1 تمرکز دارد و Biontech و Pfizer اخیراً داده‌های کارآزمایی بالینی را به آژانس دارویی اروپا ارسال کرده‌اند.

تولید این واکسن سازگار با سویه آمیکرون در بهار امسال آغاز شد، اما مقام ارشد دارویی اتحادیه اروپا هنوز مجوز استفاده از آن را صادر نکرده است.

به گزارش دویچه وله، آزمایش‌های بالینی این واکسن باید از ماه جاری آغاز شود و انتظار می‌رود که از ماه اکتبر در آمریکا به داوطلبان ارائه شود و قرار است مجوز آژانس دارویی اروپا را دریافت کند.

READ  اولین عمل بینی در ایران توسط چه کسی انجام شد؟

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا