هوای تهران برای اقشار آسیب پذیر در مناطق پرتردد ناسالم شده است


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش بینی های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح روز شنبه (17 خردادماه) با شروع ترافیک جاده ای و کاهش سرعت باد، غلظت ذرات معلق افزایش یافته و کیفیت هوا در مناطق با بالا ترافیک افزایش خواهد یافت. دسترسی ناسالم برای گروه های آسیب پذیر خواهد بود.

افزایش نسبی سرعت باد در طول روز شرایط مساعدی را برای پراکندگی آلاینده ها فراهم می کند اما با افزایش دما در ساعاتی از بعدازظهر امکان تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد. وزش بادهای موثر تا اواخر وقت روز شنبه ادامه خواهد داشت و در بیشتر مناطق به دلیل پراکندگی آلاینده ها وضعیت قابل قبولی پیش بینی می شود، هرچند افزایش ترافیک عصرگاهی باعث کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد می شود.

کاهش نسبی سرعت باد تا صبح روز یکشنبه (18 خرداد) همراه با شروع تردد وسایل نقلیه، غلظت ذرات معلق را در مناطق پرتردد افزایش داده و منجر به بدتر شدن کیفیت هوا می شود. فقدان باد موثر در طول روز باعث تجمع آلاینده ها به ویژه آلاینده های ازن و کاهش کیفیت هوا می شود.

با وزش باد فعلی تا ساعات پایانی روز یکشنبه از غلظت ذرات معلق تا حدودی کاسته می شود و استقرار وضعیت قابل قبولی در اکثر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوانوردی پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق زیر 2.5 میکرون» با میانگین 93 بوده و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبولی قرار دارد. آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون» با میانگین 88 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

READ  هیچ مسئول مطبوعاتی در زندان نیست

بیشتر بخوانید:

از دست دادن کیفیت آب و هوا در جنوب و غرب کشور

233231


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا