هواپیمایی‌ها پول مردم را برنگردانند


هفته گذشته قیمت بلیت هواپیما به طور ناگهانی افزایش یافت و پس از ورود دادستانی به موضوع با اعلام عدم تایید قیمت های جدید در ستاد تنظیم بازار، قیمت ها به قیمت های قبلی بازگشت و در عین حال تاکید کرد که درآمدهای مازاد باید به مردم بازگردانده شود. با این حال حرمت الله رفیعی – رئیس هیئت مدیره اتحادیه دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران – گفت: دفاتر مسافرتی و آژانس های مسافرتی موظفند فیش های مازاد را به مردم بازگردانند اما موضوع این است که طبق گزارش های دریافتی. ، تاکنون شرکت های هواپیمایی به دستوری که داده شده عمل نکرده اند، اطاعت نکرده اند.

وی یادآور شد: مشخص است که افزایش قیمت بلیت هواپیما در این مدت خودسرانه نبوده، اما روند قانونی طبق مصوبه سازمان هواپیمایی به درستی انجام نشده و نهادهای متولی آن را ابلاغ نکرده اند. با این حال، با توجه به شرایط پیش آمده، با افزایش قیمت موافقت نشد و قیمت گذاری به تعویق افتاد.

رفیعی درباره عدم بازگرداندن وجوه غیرمجاز به مردم گفت: مشکل این است که برخی از مسافران پول بلیت را به آژانس و دفاتر خدمات مسافرتی می دادند و آژانس این پول را به شرکت هواپیمایی و روند برگشت پول بلیت را می داد. از بلیط هواپیما تا آژانس ابتدا باید گرفته شود تا پول به دست مردم برسد که نشد. وقتی ایرلاین اضافه پرداختی را پس ندهد، آژانس از کجا این پول را بیاورد تا به مردم پس بدهد؟

وی افزود: در جلسه ای که اخیراً با رئیس سازمان هواپیمایی داشتیم، به صراحت تاکید شد که دریافتی های اضافی به دلیل خلاف قانون باید به مردم بازگردانده شود و اگر مسافرانی شکایت کرده اند و شرکت های هواپیمایی شکایت نکرده اند. رعایت شود، باید از طریق اتحادیه و سازمان هواپیمایی کشوری انجام شود.

READ  سواستفاده یک شرکت آرایشی از اتفاق درگذشت هوشنگ ابتهاج/ «سایه» دست‌مایۀ یک حراجی جعلی شد!

رئیس هیأت مدیره اتحادیه دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران معتقد است که شرکت های هواپیمایی به اجرای این دستور عمل نکرده اند، زیرا معتقدند این افزایش قیمت باید اتفاق می افتاد و طبق قانون این افزایش قیمت بوده است. حق آنها

رفیعی در خصوص میزان اضافه پرداختی هایی که هنوز برگردانده نشده است، گفت: چون امکان شکایات و پیگیری ها امکان استرداد اضافه پرداختی از سایر ادارات وجود دارد، بنابراین عدد دقیق و زیادی برای اعلام نداریم، اما بر اساس 200 مورد 300 تماس تلفنی و شکایت به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران رسید، مبلغ اضافه پرداختی ها خیلی زیاد نیست و در مجموع به پنجاه تا شصت میلیون تومان می رسد، اما به دلیل پروسه طولانی و پیچیده ای که تعریف شده و ادعایی دارد. باید ساخته شود و پول به شعبه هواپیمایی برسد. از آنجایی که افراد متحمل هزینه های اضافی و اتلاف انرژی و زمان می شوند، اغلب از پیگیری خارج می شوند. در نهایت این مردم بودند که از این اقدام متضرر شدند.

مشاهده اطلاعات بیشتر:

35217


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا