همه چیز در مورد چگونگی انجام آزمایش برای تبخال تناسلی


برای آزمایش تبخال تناسلی، از آزمایشی استفاده می کنیم که مورد تایید FDA (سازمان غذا و دارو) است. این آزمایش به دنبال آنتی بادی برای ویروس است و می تواند HSV-1 (تبخال دهان) و HSV-2 (تبخال تناسلی) را شناسایی و تشخیص دهد.

دقت در تمام آزمایشات آزمایشگاهی از جمله بیماری های مقاربتی بر حسب «حساسیت و ویژگی» اندازه گیری می شود. تست تبخال تناسلی دارای حساسیت 97 درصد و ویژگی 98 درصد است.

یک سوال رایج در این آزمایش این است که آیا در آزمایش تبخال تناسلی از خون یا ادرار استفاده می شود؟ برای انجام این آزمایش و تشخیص آنتی بادی ها علیه ویروس تبخال از آزمایش خونی به نام تست فلورسانس کمی (CLIA) استفاده می شود.

آیا برای این آزمون به آمادگی خاصی نیاز دارید؟

هیچ روزه یا آمادگی خاصی برای آزمایش HSV-2 مورد نیاز نیست.

بهترین زمان برای انجام این تست چه زمانی است؟

زمان مناسبی برای آزمایش تبخال تناسلی وجود ندارد زیرا افراد با سرعت های مختلف آنتی بادی تولید می کنند. اگرچه تشخیص تبخال نوع 2 بعد از سه هفته عفونت امکان پذیر است، اما توصیه می شود که 4 تا 6 هفته پس از قرار گرفتن در معرض آن صبر کنید. در صورت منفی بودن آزمایش، توصیه می شود برای تایید نتایج اولیه آزمایش، آزمایش را برای سه ماه دیگر تکرار کنید.

نتیجه آزمایش به ما چه می گوید؟

اگر نتیجه منفی بود نگران نباشید زیرا هیچ علامتی از تبخال تناسلی ندارید. اگر مثبت باشد یعنی تبخال تناسلی دارید. اگرچه تست‌های CLIA قابل اعتماد هستند، اما به دلیل شیوع کم ویروس HSV-2 در برخی از جمعیت‌ها، یک نتیجه “مثبت کاذب” ممکن است.

READ  راه های پیشگیری از بیماری قلبی

نتایج آزمایش تبخال تناسلی در محدوده دیجیتال است. اگر آزمایش شما مقدار 0.91 یا کمتر را نشان دهد، نتیجه منفی است. مقدار 1.09 یا بالاتر مشاهده می شود، نتیجه مثبت است.

منبع: stdcheck / مترجم: الهه جعفرزاده

4747


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا