هزینه واقعی مدرنیزاسیون هسته ای ایالات متحده

وبسایت نشنال اینترست در مقاله ای به قلم پیتر هاوس نوشت: زمانی که جان اف کندی رئیس جمهور ایالات متحده بود، در بحبوحه جنگ سرد، در میان ترس از استفاده از موشک ها و بمب افکن ها و همچنین موشک ها. با کلاهک هسته ای شوروی سابق در کوبا، دولت ایالات متحده 186000 دلار در ثانیه هزینه می کند که افزایش 6174 درصدی در هزینه های دولت در 60 سال گذشته است.

سناتور جک رید، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا، می گوید که این کشور اکنون برای سومین بار از سال 1960 بازدارندگی هسته ای خود را مدرن می کند. و ما این کار را پس از وقفه ای در روند دستیابی به تسلیحات هسته ای انجام می دهیم که بیش از چهار دهه به طول انجامیده است. به همین دلیل است که ما اکنون سیستم های تسلیحاتی را جایگزین می کنیم که 40 تا 70 سال قدمت دارند، زیرا مدرن سازی آنها را دیگر نمی توان به تعویق انداخت.

ایالات متحده بار دیگر در تلاش است تا بمب افکن ها، زیردریایی ها و موشک ها را با در نظر گرفتن نتایج مطالعات پنج دولت قبلی درباره وضعیت هسته ای آمریکا که نشان می دهد بازدارندگی هسته ای در اولویت واشنگتن قرار دارد، مدرن کند. آنها همچنین شروع به افزایش عمر کلاهک های هسته ای و توسعه مجموعه جدیدی از سیستم های کنترل و فرماندهی هسته ای برای حملات سایبری کردند.

به گفته دفتر بودجه کنگره، هزینه بازدارندگی هسته ای در 30 سال آینده حدود 1.2 تریلیون دلار یا کمی کمتر از 50 میلیارد دلار در سال است. بار در این منطقه عملیاتی می شود و به اوج خود می رسد.

اما این رقم گمراه کننده است: این فقط هزینه مدرنیزاسیون نیست، بلکه هزینه عملیات و نگهداری سیستم های هسته ای قدیمی آمریکاست – موشک های Minuteman برای اولین بار در دهه 1970 مستقر شدند. زیردریایی های کلاس اوهایو برای اولین بار در سال 1981 و موشک D-5 در سال 1990 استقرار یافتند. بمب افکن های رادارگریز B-2 برای اولین بار در سال 1993 مستقر شدند. و ایالات متحده ساخت یا ساخت موشک های Minuteman III را در سال 1975 متوقف کرد. بمب افکن B-2 در سال 1997 و زیردریایی کلاس اوهایو در سال 1993.

READ  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

کسانی که به دلیل هزینه زیاد مخالف نوسازی هستند باید با این واقعیت روبرو شوند که هزینه افزایش عمر سکوها و نیروهای هسته ای فعلی دو سوم هزینه سالانه فعلی فعالیت هسته ای و همچنین هزینه بهره برداری و نگهداری آن در منطقه است. سال های آینده 30 سال سیستم های قدیمی و مدرن دو سوم تمام هزینه های هسته ای را تشکیل می دهند. بنابراین، حتی اگر ایالات متحده مجبور شود سیستم های قدیمی خود را برای 30 سال آینده حفظ کند – که از نظر فنی نمی تواند انجام دهد – ساخت نیروهای جدید، قدرتمندتر و مقرون به صرفه، دو برابر هزینه خواهد داشت.

با این حال، باید توجه داشت که بر اساس گزارش دفتر رسمی این وزارتخانه، وزارت خزانه داری آمریکا بین 25 تا 100 درصد هزینه بمب افکن های استراتژیک را در برآوردهای مختلف خود از هزینه نوسازی هسته ای لحاظ کرده است. هزینه های هسته ای سه درصد از کل هزینه بمب افکن ها را تشکیل می دهد. این امر تخمین 494 میلیارد دلاری وزارت خزانه داری ایالات متحده را در یک دوره ده ساله از 2019 تا 2028 کاهش می دهد. در نتیجه، در چند دهه آینده کمتر از 450 میلیارد دلار، ایالات متحده می تواند 400 دستگاه بسازد. موشک های بالستیک قاره پیما جدید، 12 زیردریایی جدید و موشک های مرتبط و 20 بمب افکن جدید B-21 به همراه 40 بمب افکن. B-52 قدیمی کل بازدارندگی هسته ای استراتژیک ایالات متحده را تشکیل می دهد و حتی اگر ایالات متحده تصمیم بگیرد که سکوهای هسته ای قدیمی خود را جایگزین نکند، سیستم فرماندهی و کنترل (یا NC3) هنوز به تعمیرات اساسی و آزمایشگاه های هسته ای، کلاهک ها و کلاهک ها نیاز دارد. قابلیت های تولید کلاهک ها نیاز به ارتقا دارند.

READ  خروج بیش از 800 هزار تبعه افغانستان از ایران

ایالات متحده بین سال‌های 1946 تا 2022 سالانه به طور متوسط ​​24 میلیارد دلار یا حدود 2 تریلیون دلار هزینه می‌کند. جالب‌تر اینکه طرح فعلی برای مدرن‌سازی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما 55 سال طول خواهد کشید و انتظار می‌رود که زیردریایی جدید کلاس کلمبیا ساخته شود. در خدمت به مدت 70 سال، و بمب افکن B-21 – نزدیک به نیم قرن. سرمایه گذاری 450 میلیارد دلاری در تحقیق، توسعه و نوسازی سکوهای هسته ای احتمالاً طی شش دهه به 7.5 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

در این مدت بدون شک عمر برخی از تجهیزات افزایش خواهد یافت، اما با توجه به مهندسی دیجیتال و امکان ارزان‌تر شدن هزینه‌های عملیاتی و نگهداری سالانه به‌دلیل پیشرفت‌های فناوری، یک سوم تا دو سوم هزینه‌های تعمیر و نگهداری سالانه، ارتقای کیفیت آن آسان‌تر خواهد شد. تجهیزات ..

در واقع، با توجه به ظهور نیروهای هسته‌ای روسیه و چین، پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و موشک‌های اخیر کره شمالی، آمریکا حداقل با دشمنان زیادی و بسیاری از تهدیدات هسته‌ای دیگر مواجه است.

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا