هتل های مقاصد گردشگری به طور کامل اشغال شده است / به نوروز سفر نکنید; همه جا شلوغ تر می شود


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به برنامه های ستاد مرکزی برای هماهنگی گردشگری و سفر در نوروز پرداخت. ، گردشگری و صنایع دستی مورد بحث قرار گرفت و این تعداد سفر برای ظرفیت پذیرش مسافر در استان های مختلف فراهم شد، وی گفت: ظرفیت پذیرایی از مسافران در اقامتگاه های مجاز، رسمی و نیمه رسمی در برخی شهرها مانند شیراز، مشهد، بوشهر و بندرعباس و جزایر جنوبی چابهار تکمیل شده و به 100 درصد رسیده است. ظرفیت اقامتی شهر یزد در چند روز اخیر تقریبا به 100 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات مختلفی در سطح کشور برای استفاده از امکانات اورژانس در استان های مختلف برگزار شده است، افزود: در کنار ظرفیت های رسمی، از امکانات اورژانسی مانند مدارس، سالن های ورزشی و خوابگاه های دانش آموزی به میزان استفاده شده در سال 98 استفاده شده است. باید پیش بینی می شد. از شب دوم فروردین ماه در شهرهای بوشهر، مشهد، شیراز و یزد از ظرفیت مساجد و حسینیه ها استفاده شد. زیرا سرمای هوا به ویژه در شهر مشهد امکان اسکان مسافران را در فضای باز فراهم کرده بود. حتی استفاده از توانمندی های نیروهای مسلح برای اسکان اضطراری را پیش بینی کرده است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات گردشگری گفت: در نتیجه جلسات متعددی با استاندار هرمزگان داشتیم و برنامه ریزی های بسیار خوبی برای مدت کوتاهی برای استفاده از تمامی اقامتگاه ها انجام شد، ظرفیت اقامتی برخی از آنها شهرستان ها هم اکنون بیش از 1377 است. در سال 1377 کل کشور پذیرای مسافر بود اما امسال به دلیل شرایط جوی حجم سفر در استان های جنوبی و مرکزی افزایش یافته است.

READ  آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور/ ۴۹ نفر دیگر جان خود را از دست دادند

فاطمی گفت: در ایام تاج گذاری برخی از اقامتگاه هایی که می توانست کمک کند با مشکلات زیادی مواجه بود و حتی تعطیل شد. علاوه بر این، تعداد زیادی از زیرساخت ها مانند خدمات بهداشتی و درمانی از کار افتاده بود و تلاش های زیادی برای احیای این ظرفیت ها انجام شد. در شهرهای مختلف با بهینه سازی امکانات توریستی توانسته ایم ظرفیت اقامتی رسمی را به 511000 تخت برسانیم که نسبت به دوران قبل از تاج نشینی بیشتر است.

وی افزود: فرض کنید شهری 100 هزار نفری پذیرای یک میلیون گردشگر باشد حتی اگر از تمام امکانات شهر استفاده شود باز هم امکان ارائه خدمات مطلوب وجود نخواهد داشت. در نتیجه نکات سفری داشتیم که از ابتدا بسیار موثر بود و توزیع فضایی سفر در برخی مناطق خوب بود و شهرهایی که کمترین اشتغال را داشتند به محض اعلام توصیه های ما افزایش یافت.

مدیرکل خدمات توسعه گردشگری داخلی با اشاره به تعاملی که بین مردم و ستاد خدمات گردشگری از زمان معرفی شهرهای خلوت و تکمیلی در نوروز امسال صورت گرفته است، افزود: این ارقام نشان دهنده امسال خراسان جنوبی، سمنان، جنوب کرمان و جنوب فارس که استان های مناسبی برای سفر بودند پذیرای گردشگران زیادی بود.

دبیر گردشگری افزود: در استان بوشهر شهرهای اطراف مانند دشتستان به عنوان ظرفیت جانبی تامین شد که تکمیل شد و عسلویه نیز به عنوان ظرفیت جانبی اضافه شد. ما همچنان مسافران را به شهرهای دیگر هدایت می کنیم. یا مثلاً در استان هرمزگان ظرفیت شهر بندرعباس، جزایر جنوبی، بندر لنگه و بندر حمیر تکمیل شده و گردشگران را به شهرهای همجوار هدایت می کنیم.

وی گفت: به نظر من توزیع فضایی امسال به خوبی پیش رفته است. جلساتی با ستاد اجرایی استان های شمالی داشته ایم تا بتوانیم ظرفیت اضافه کنیم، به عنوان مثال استان های مرکزی مانند اصفهان و استان های جنوبی در نیمه دوم آمادگی و ظرفیت بیشتری برای پذیرش مسافران خواهند داشت. زمین باید به گونه ای باشد که مسافران را با حداکثر ظرفیت بار در هر شهر و هر منطقه پذیرا باشد. زیرا اگر بیش از ظرفیت مسافران وارد شهرها شود، شرایط برای مسافران مساعد نبوده و می تواند برای شهر مضر باشد.

READ  سرت را بالا بگیر تا سردرد نگیری!

فاطمی در یک برنامه تلویزیونی با بیان خاطره ای از رصد نوروزی گفت: رصد ما در استان ها سطوح مختلفی دارد، مانند رصد گروهی با کمک سازمان های مختلف مانند تعزیرات، بهداشت، پلیس محلی و نظارت کارشناسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. صنایع دستی و گردشگری.» نظارت وزارتخانه های بالاتر که به طور نامحسوس به هر استان ارسال می شود.

وی همچنین درباره جان باختن هموطنان بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن گفت: تمامی دستگاه ها در ستاد مرکزی خدمات گردشگری مستقر هستند. چالش هایی از این قبیل که پیش بینی نشده بود و به دلیل شرایط جوی و نوع اسکان مسافران به وجود آمد، سعی شد همزمان مدیریت شود، به عنوان مثال سازمان اورژانس کشور بلافاصله اعلام کرد که باید برای این مشکل برنامه ریزی و پیشگیری شود.

فاطمی همچنین درباره نظارت بر واکسیناسیون مسافران توضیح داد: اقامتگاه علاوه بر نظارت بر دوربین های موجود در جاده از پذیرش افراد واکسینه نشده خودداری می کند. ضمناً مراکز فروش بلیت نیز بر این موضوع نظارت دارند.

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد انواع بلیط هواپیما و طبقه بندی آنها

لغو پروازهای تهران – استانبول

47231


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا