نگرانی در مورد آمار مرگ و میر تصادفات؛ «رانندگان فکر نکنند که تصادف برای دیگری است» / آمار تصادفات تا به امروز


سردار سید کمال هادیانفر وی با بیان اینکه تردد جاده ای در نوروز امسال افزایش چشمگیری داشته است، گفت: آمار سامانه های تردد شمار کشور نشان می دهد که از سوم اسفندماه که طرح نوروزی پلیس راه و سایر ارائه دهندگان خدمات راهداری آغاز شده است. تعداد سفرهای نوروزی هر روز در حال افزایش است به طوری که تنها در روز گذشته بیش از 36 میلیون تردد در جاده های کشور به ثبت رسیده است.

وی درباره کل تردد ثبت شده در جاده های کشور گفت: تا امروز بیش از 130 میلیون تردد در جاده های کشور به ثبت رسیده که رکورد بالایی است.

رئیس پلیس راهور فرجا با بیان اینکه متاسفانه طی این پنج روز از سوم تا هشتم اسفندماه 228 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند، گفت: این تعداد فوتی در صحنه تصادفات است. در این مدت پنج روزه 3 هزار و 922 تصادف رخ داد که 5 هزار و 200 نفر مجروح شدند. درصد قابل توجهی از این افراد از نقص یا ناتوانی اندام رنج می بردند که تا آخر عمر بر آنها تأثیر می گذاشت.

وی با بیان اینکه تعداد تصادفات بسیار نگران کننده است، گفت: پلیس و اورژانس با تمام قوا وارد عمل شده اند، اما از رانندگان می خواهیم این تصادف را مال دیگری تصور نکنند. رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی بسیار خطرناک است، راننده ای که کمی دیر به مقصد می رسد و در آن مدت در حاشیه امن جاده استراحت می کند، اقدامی منطقی در برابر احتمال نرسیدن به مقصد است.

READ  تهران به دومین شهر آلوده جهان تبدیل شده است

هادیان فر درباره علت تصادفات رانندگی در این سه روز نیز گفت: شایع ترین علت تصادفات عدم توجه به جلو است، این علت ناشی از خستگی حین رانندگی یا خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی یا کار و صحبت با تلفن همراه است. خواهش من از رانندگان این است که این موارد را جدی بگیرند. یکی دیگر از دلایل انحراف و تجاوز به چپ، عجله و شتاب گرفتن در هنگام رانندگی برای سبقت غیرمجاز است. این امر منجر به بدترین و مرگبارترین تصادفات شده است. عدم کنترل وسیله نقلیه و سرعت بیش از حد از دیگر عوامل مهم در شکل گیری تصادفات رانندگی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرجه گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی قطعا با تخلفات حادثه ساز و همچنین ارتکاب دو تخلف همزمان برخورد خواهند کرد. توجه و نظارت ویژه بر ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد و همانطور که قبلاً اعلام کرده ایم محدودیت سرعت وسایل نقلیه عمومی را کاهش داده ایم. اتوبوس، کامیون، مینی بوس، وانت و تاکسی در جاده های 10 کیلومتری در ایام نوروز. اما مردم به خصوص رانندگان باید توجه بیشتری داشته باشند.

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا