نکات مهم برای خرید ماهی قرمز نوروزی


امین اسدی در مورد خرید ماهی قرمز در شب عید گفت: توصیه می شود مردم عزیز تا حد امکان از خرید این نوع ماهی خودداری کنند زیرا خطراتی برای محیط زیست دارد اما در صورت خرید به هر دلیلی رعایت کنند. توصیه هایی برای سلامتی “

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی افزود: این ماهی قدرت تولید مثل بالایی دارد و همه چیزخوار است و پس از پایان تعطیلات با رهاسازی در آب های آزاد یا دریاچه ها به سرعت تکثیر می شود و احتمال آسیب رساندن به سایر آبزیان وجود دارد. “

وی گفت: در صورت خرید و نگهداری ماهی قرمز در شب عید مردم باید توصیه های بهداشتی سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند.

اسدی گفت: مردم در شب عید با خرید از مراکز مجاز و خودداری از خرید از گردشگران و فروشندگان ماهی قرمز را خریداری کنند.

به گفته وی، مردم هنگام خرید از تماس مستقیم و بدون حفاظ با ماهی و آب خودداری کنند و برای انتقال ماهی به منزل از ظروف یکبار مصرف استفاده کنند.

بر اساس توصیه سازمان دامپزشکی مردم از خرید ماهی بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال، بدون رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری کنند.

مشاور رئیس سازمان گفت: بلافاصله پس از انتقال در منزل، آب آن تعویض و ماهی به ظروف از پیش آماده انتقال داده شود.

با توجه به نیاز به تعویض آب ماهی خریداری شده، حداقل 24 ساعت قبل از خرید ماهی آماده شده، در صورت استفاده از آب شهری، جهت کلرزنی در فضای باز قرار داده شود.

READ  یک بار دیگر یک غذای ایرانی به بهترین غذای یک سایت خارجی تبدیل شد/عکس

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در ایام نوروز ماهی را در رودخانه ها و جوی ها رها نکنید و در مکان هایی که شهرداری تعیین می کند رهاسازی کنید.

تاکید کارکنان سازمان دامپزشکی به فروشندگان ماهی قرمز برای رعایت بهداشت فردی و محیطی، شستشو و ضدعفونی ابزار و وسایل ماهی.

بیشتر بخوانید:

ماهی قرمز چه خطراتی برای گونه های بومی وجود دارد؟

47231


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا