نمادهای تاریخی قزوین نشان از هویت مردمان این دیار دارد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین قزوین؛ محمدمهدی علایی استاندار قزوین چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه اولین خانه ایرانی قزوین در خانه تاریخی زعیم گفت: هویت و کرامت مردم است.

وی افزود: نمونه های فرهنگی و نمادهای تاریخی در این استان نشان از عزت و اصالت مردم دارد و قطعا خانه های تاریخی این منطقه نشان از قدمت فرهنگ اصیل و عمق افتخار مردمان سابق این دیار دارد.

استاندار قزوین گفت: اینکه تا چه حد می توان از این مزیت در استان استفاده کرد و مورد استفاده قرار گرفت بستگی به همت، درایت و تدبیر کارکنان دارد و قطعاً آنچه که باید در وهله اول در دستور کار استانداران استان قرار گیرد به رسمیت شناختن و ثانیاً آشنایی مردم با امکانات تاریخی و میراث تاریخی و فرهنگی استان که می تواند در کنار دستاوردهای فرهنگی موجب توسعه اقتصادی شود.

علایی افزود: در حوزه پیش روی دولت استان، توسعه گردشگری برای معرفی فرهنگ غنی منطقه و ظرفیت های اقتصادی گردشگری در دستور کار است و امیدواریم این امر منجر به اقدامات مناسب شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اهمیت افتتاح این خانه تاریخی گفت: مانند این خانه فرصت های دیگری در استان وجود دارد که برخی از آنها استفاده شده و برخی نیاز به بهره برداری دارد. زنجیره ای به هم پیوسته برای آشنایی مردم با دیدنی های فرهنگی و تاریخی استان.


منبع

READ  شکست طرح «کاشت» در کانون های گرد و غبار خوزستان/ لزوم ردیابی بین المللی کانون های خارجی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا