«نقش جهان» تا ساعت دو شب پذیرای گردشگر است/ آماده پذیرش مسافران بیشتر


به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، علیرضا ایزدی گفت: با توجه به سیاست های انجام شده و افزایش سفر در نوروز امسال شاهد قاچاق در سراسر کشور بوده ایم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان امسال نسبت به سال 98، آخرین نوروز قبل از فوران تاج، 6 درصد افزایش مسافران ورودی به استان اصفهان داریم، گفت: تا شب گذشته حدود 900 هزار نفر یک شب در استان ام اقامت کرد.

مشاور وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه اشغال پانسیون های استان اصفهان 100 درصد است، تصریح کرد: این وضعیتی است که تا حدود یک ماه مانده به سفر نوروزی. و اعمال محدودیت ها عدم قطعیت ها ممکن است.

وی با اشاره به اینکه جلسات ستاد دائمی خدمات گردشگری استان با وجود همه ابهامات به طور منظم برگزار می شود، خاطرنشان کرد: 75 جلسه 10 کمیسیون در 28 شهرستان استان امسال تمامی تجمعات استان را برگزار کردند.

استان اصفهان سومین محل ورود و جذب گردشگران نوروزی است

ایزدی با اشاره به اینکه استان اصفهان پس از ورود و جذب گردشگر و مسافر در نوروز در سال جدید پس از خراسان شمالی و فارس در جایگاه سوم قرار دارد، گفت: مسافران و گردشگران در نوروز ارائه شدند.

وی تاکید کرد: دو استان خراسان رضوی و فارس با توجه به محدودیت های اعمال شده دیگر به نظر نمی رسد گردشگران جدیدی را جذب کنند و از مسافران می خواهند سفر خود را به این دو استان به تعویق بیندازند، اما استان اصفهان با توجه به پیش بینی ها و برنامه های خود. او همچنان آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

READ  افزایش تلفات کرونا در اصفهان/ واکسیناسیون پایین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به شرایط آمادگی برای پذیرایی در هر شبانه روز در اصفهان ۱۷۰ هزار نفر وجود دارد که این ظرفیت در مراکز اقامتی، مدارس و … فراهم است. و حتی با اداره کل ورزش و جوانان هماهنگی های لازم برای استفاده از ظرفیت سالن ها انجام شده است.

مشاور وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار گردشگری نوروز 1401 در استان اصفهان نشان می دهد که وی از همه رکوردهای قبلی پیشی گرفته است، افزود: این یک گردشگر است که این تعداد به آن رسیده است. حدود سه شبانه روز در استان اصفهان.

ساعات بازدید از ساختمان را افزایش دهید

وی ادامه داد: سعی کردیم با افزایش ساعت فعالیت جاذبه ها و اماکن تاریخی، ورودی بنا را متعادل کنیم. بناها و جاذبه های تاریخی حداقل تا ساعت 12 ظهر نوروز پذیرای بازدیدکنندگان هستند، اما در برخی بناها به ویژه بناهای میدان نقش. انتظار می رود جهان تا دو بامداد طلوع کند.

ایزدی گفت: بازارچه ها آماده و سامانه مسافربری باز شده است که برای اطلاع رسانی و اطلاع رسانی به مسافران باز شده است. در آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری واقع شده است.

48


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا