نشست تونل و شکست زنجیره امنیتی اسرائیل

دیدار وزرای خارجه چهار کشور عربی مصر، مراکش، امارات، بحرین با وزرای امور خارجه آمریکا و اسرائیل اگرچه مراسم ازدواج یایر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل به حساب می آمد اما به سرعت به مراسم عزاداری تبدیل شد.

در نشستی در صحرای نقب، طرحی به نام مهندسی امنیت منطقه ای به عنوان مقدمه ای برای تشکیل ناتوی یهودی-عربی مورد بحث قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار در حالی که ژایر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در حال سخنرانی بود، خبر عملیات شهادت طلبانه در منطقه الحدیره که منجر به کشته شدن 6 صهیونیست شد را دریافت کرد.

نشست مشترک سامح شکری وزیر امور خارجه مصر، ناصر ابوریتا وزیر امور خارجه مراکش، عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات، عبداللطیف الزیانی وزیر خارجه بحرین، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و یا وزیر امور خارجه اسرائیل تحرکات نظامی این نشست بررسی می شود. خیانت بزرگ مردم فلسطین به آرمان عرب.

نشست نقاب مفاهیم مشترکی از رژیم صهیونیستی به کشورهای سازشکار عربی و مردم فلسطین ارائه کرد.

ابتدا این دیدار در صحرای نقب در نزدیکی نیروگاه دیمونا که نمادی از قدرت هسته ای رژیم صهیونیستی محسوب می شود برگزار شد تا وانمود کنند که این رژیم بدون توجه به قوانین بین المللی همچنان یک قدرت هسته ای در منطقه خواهد بود.

ساخت نیروگاه دیمونا در سال 1958 با مشارکت فرانسه و آمریکا در صحرای اشغالی نقب آغاز شد و پنج سال بعد افتتاح شد.

نیروگاه اتمی دیمونا که اورانیوم مورد نیاز کلاهک های هسته ای ارتش رژیم صهیونیستی را تولید می کند، زمانی نماد قدرت نظامی رژیم صهیونیستی به شمار می رفت.

READ  تلاش طالبان برای مشارکت در پروژه استراتژیک چین

اما امروزه این کارخانه که سالانه چندین تن پلوتونیوم 96 درصد غنی شده تولید می کند، به دلیل فرسودگی دیگ های روی زمین، امنیت رژیم اسرائیل را با خطر جدی مواجه می کند.

کارشناسان هسته ای تخمین می زنند که در صورت اصابت موشک به این نیروگاه، بیش از 18 میلیون نفر در سرزمین های اشغالی، مصر، سوریه، اردن، لبنان و حتی قبرس در معرض تشعشعات هسته ای آن قرار خواهند گرفت.

پیشنهاد دیگر این است که این دیدار در نزدیکی شهر سادیا بوکر، محل دفن دیوید بن گوریون، اولین نخست وزیر اسرائیل، برگزار شد تا این پیام ارسال شود که اسرائیل دهه ها پس از مرگ بن گوریون رویای او بوده است.

دیوید بن گوریون، معروف به بنیانگذار رژیم صهیونیستی، معتقد بود که اسرائیل باید از هژمونی نظامی استفاده کند تا کشورهای عربی منطقه را به سازش با اسرائیل وادار کند.

دو خط آبی موازی پرچم اسرائیل که نماد نیل و فرات است، بازتاب افکار دیوید بن گوریون درباره نفوذ جغرافیایی رژیم صهیونیستی از شمال آفریقا تا عراق است.

در پایان این نشست 6 وزیر امور خارجه دستان خود را به نشانه تشکیل زنجیره امنیتی برای مقابله با محور مقاومت بستند و این حرکت کودکانه و مضحک تنها دستاورد این نشست بود.

سه عملیات استشهادی در این نشست و اندکی پس از آن در مناطق حساس فلسطین اشغالی انجام شد که پیامی روشن از سوی مبارزان فلسطینی به رژیم های سازشکار عربی و اسرائیل بود.

در این سلسله عملیات استشهادی حداقل 14 صهیونیست کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند و این سه عملیات کابینه اسرائیل را بر آن داشته تا به ارتش دستور آماده باش دهد.

READ  میانجیگری آمریکا برای عضویت سوئد و فنلاند در ناتو

نتیجه این پیام این است که مردم فلسطین به کمک رژیم های مرتجع عرب امیدی به آزادی قدس ندارند، بلکه راه جهاد و شهادت را ادامه خواهند داد.

در نهایت، نشست وزرای خارجه چهار کشور عربی، اسرائیل و آمریکا، نه تنها یک دستاورد عملی در تهیه نقشه راه یهودی-عربی ناتو بود، بلکه یک شکست سیاسی بزرگ برای اسرائیل و ایالات متحده بود.

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا