نام های احتمالی نوزاد در توران یافت می شود

حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت کشور درباره نامگذاری 2 توله یوزپلنگ کشف شده در پارک ملی توران گفت: محیط زیست استان سمنان به دلیل اینکه در آبان ماه و آبان ماه پیدا شده بود پیشنهاد داد اسم این توله ها آذر و توران باشد. در منطقه توران

وی بیان کرد: البته تصمیم گیری در مورد نامگذاری توسط کمیته نامگذاری سازمان محیط زیست انجام می شود که زیر نظر معاونت آموزشی و معاونت مشارکت های انسانی سازمان فعالیت می کند که معمولاً در مورد نام گذاری ساختمان ها، پاسگاه ها و گونه های جانوری در این کمیسیون تصمیم گیری می شود.

معاون محیط زیست و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: بر این اساس اسامی توله ها در جلسات این کمیته تعیین می شود که احتمالا هفته آینده تصمیم گیری می شود. قطعا در تصمیم گیری نهایی نظر آنها و همچنین محیط زیست استان سمنان برای انتخاب نام مناسب گرفته می شود.

به گفته وی، معاونت طبیعت و تنوع زیستی در این زمینه بیشتر کارهای فنی را انجام می دهد.

لازم به ذکر است روز 11 آذرماه 2 قطعه بچه یوزپلنگ 18 تا 20 روزه توسط یک چوپان در منطقه توران (استان سمنان) پیدا و زنده شد. از محیط زیست به محض اطلاع توله ها برای یافتن مادرشان به محل پرورش بازگردانده شدند اما این اتفاق نیفتاد و به دلیل برودت هوا، توله ها به ایستگاه حفاظت از طبیعت بازگردانده شدند. حالا آنها باید تصمیم بگیرند که کجا زندگی کنند و همچنین نام خود را.

نام های احتمالی نوزاد در توران یافت می شود

بیشتر بخوانید:

جدایی گرگ از توران; تصادف یا بی دقتی؟

آیا این مرد ناجی سیاه گوش های کوچک بود؟/ ماجرای عجیب یافتن سیاه گوش ها از دهان کشاورز و کارمند اداره گاز مهدی شهر

233236


منبع

READ  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا