ناراحت‌ کننده‌ترین چیزی که محمد کاسبی در بیمارستان دید

یک روز قبل از آزادی محمد کاسبی و در یکی از ایام نوروز سال 1401 برای عیادت از این هنرمند قدیمی و پیشکسوت که در بیمارستان قلب شهید رجایی بستری بود، رفتیم تا از وی عیادت کنیم و مدتی را با او سپری کنیم.

این بازیگر بیشتر آن زمان چه امیدی داشت؟ وی سخنان خود را اینگونه آغاز می کند: بسم الله یا زهرا علیهاالسلام. در تمام سال هایی که زندگی کرده ام به یک چیز بسیار ایمان داشته و دارم و آن این است که همه ما انسان ها لحظه ای آمده ایم و خواهیم رفت که هیچ کدام از ما نباشیم. یه جورایی دلم شکست و از همون اول نمیدونستم چه عمل پیچیده و سختی در انتظارم هست و چی میشه و فکر میکردم با یه عمل ساده حالم بهتر میشه ولی واقعا اینطور نبود و در واقع مثل یک قلب بود ارتباطات جدید برای من. یادم هست روزهای اول دکترهایی که گروهی بودند و می خواستند من را عمل کنند همیشه با حرف هایشان سعی می کردند من را امیدوار کنند تا نگران این عمل نباشم. و این تا زمانی بود که بدون کوچکترین نگرانی از این عملیات می ترسیدم، حتی اتمی به اندازه یک اتم. به نظر من تنها امید توکل به خداست. در این دوران سخت با ذکر یا زهرا (س) به زندگی خود ادامه دادم و اگر نگفتم یا زهرا نمی توانستم ادامه دهم.»

با محمد کاسبی؛  از ویزیت بیمارستان تا ترخیص

وی ادامه داد: خدا را شکر نتیجه عمل خوب بود و بهتر شدم. زمانی که در سیسیو بودم شرایط خاص خودش را داشت و برایم خیلی سخت بود. خدا را شکر که این مرحله گذشت و به بند منتقل شدم و به زودی مرخص خواهم شد. من سخت ترین دوران 70 ساله ام را در چیچیو پشت سر گذاشتم، اما در تمام این لحظات همسر و دخترانم با دلسوزی مرا همراهی کردند.

READ  محمدمهدی عسگرپور: فرد آسیب‌دیده اسم آزارگر را نمی‌گوید چون حس عدم امنیت می‌کند

کاسبی با اشاره به کمبود کادر پزشکی در کشورمان گفت: متأسفانه در این مدت متوجه کمبود کادر پزشکی متخصص در کارشان شدم. به نظرم درصد زیادی از پرستاران برای این کار مناسب نیستند اما وارد این حرفه شده اند و گناهی هم ندارند چون شغل نیست و کار خوبی نیست. مثلاً جوانانی که در دانشگاه های امیرکبیر و شریف فیزیک و شیمی خوانده اند و خودشان تخصص دارند، چرا باید بیماران را در بخش پزشکی بیمارستان تمیز کنند؟! چنین مشکلاتی در آن مدت من را بسیار آزار می داد.»

محمد کاسبی فیلمنامه نویس، کارگردان و بازیگر، پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در ۲۶ دی ماه سال ۹۶ به دلیل بیماری حاد قلبی در بیمارستان بستری شد و سرانجام در ۲۳ اسفند سال گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت. او در حال حاضر در خانه در حال نقاهت است.

5757


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا