موافقتنامه کشورهای صنعتی در سراسر جهان در مورد حذف سوخت های فسیلی

به گزارش رویترز، G7 که بزرگترین اقتصاد توسعه یافته جهان است، روز جمعه موافقت کرد که صنعت برق خود را تا سال 2035 کربن زدایی کند. به گفته کارشناسان، این هدف گامی بزرگ در کمک به جهان برای جلوگیری از تغییرات فاجعه بار آب و هوا خواهد بود.

وزرای آب و هوا، انرژی و محیط زیست G-7 بیانیه 40 صفحه ای را در پایان نشست خود در برلین امضا کردند. آنها همچنین قول دادند که استفاده از زغال سنگ در صنعت انرژی را به تدریج حذف کنند، اما ضرب الاجل تعیین نکردند.

با این حال، تصمیم کربن‌زدایی آن‌ها را باز می‌گذارد تا در صورت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، به استفاده از سوخت‌های فسیلی ادامه دهند. فناوری مدرن نمی تواند 100 درصد گازهای گلخانه ای ساطع شده از سوختن سوخت های فسیلی را جذب کند.

این گروه می‌گوید این تصمیم پس از جنگ روسیه در اوکراین گرفته شد، که احساس فوریت را – به ویژه در اروپا – برای تسریع انتقال به منابع انرژی پاک‌تر ایجاد کرد.

G7 شامل ایالات متحده، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و بریتانیا و همچنین اتحادیه اروپا است. راه‌حل‌های انرژی و آب و هوای آن‌ها اغلب به G20 گسترده‌تر گسترش می‌یابد که مجموعاً 80 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی را تشکیل می‌دهند. G20 در ماه نوامبر در بالی نشست خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین، حمایت مالی از شرکت‌ها و شهروندانی که از افزایش شدید قیمت سوخت‌های فسیلی آسیب دیده‌اند، اکنون در دستور کار سیاسی چندین کشور قرار دارد». با این حال، هدف ما اقدامات امدادی موقت و هدفمند است و بر تعهد خود برای حذف یارانه های سوخت فسیلی ناکارآمد تا سال 2025 تاکید می کنیم.

READ  آشتی تعدادی دیرینگی مادام مذاکرات وین خلال دارد؟

رابرت هوبک، وزیر اقتصاد و اقدام اقلیمی آلمان روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت که سطح دی اکسید کربن در جو به این معنی است که جهان نمی تواند گرمایش جهانی را تا 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن تحمل کند. به دلیل افزایش آستانه دما، دانشمندان می گویند حذف سوخت های فسیلی برای جلوگیری از خراب شدن تغییرات آب و هوا و سوق دادن اکوسیستم های حیاتی به مناطق خطرناک ضروری است.

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا