مهمانان خلوتِ این روزهایتان؛ از جعفر مدرس‌صادقی تا شهرام ناظری


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبرآنلاین پخش مجموعه «بیرون از جعبه» سید عبدالجواد موسوی شاعر، روزنامه نگار و منتقد هنری را از سر گرفت. وی در پایان سال این برنامه با ارائه کتاب، مجله و آلبوم موسیقی قول داد در هر شماره از برنامه خود در سال 1401 یکی از محصولات و رویدادهای فرهنگی و هنری را پوشش دهد.

کتاب ارائه شده توسط عبدالیواد موسوی «سه استاد» نوشته جعفر مدرس صادقی است که این روزها به چاپ دوم رسیده است. به قول موسوی، «سه استاد» درباره سه نویسنده بزرگ معاصر است که از سلایق غالب و معمولی سرپیچی کردند و بر هیچ موجی سوار نشدند. ابراهیم گلستان، شمیم ​​بهار و کاسم هاشمی نژاد.

جعفر مدرس صادقی در کتاب «سه استاد» که توسط انتشارات مرکز منتشر شده است، سه تک نگاری و یک ضمیمه به کاسم هاشمی‌نج ارائه کرده است. او در این سه تک نگاری به آثار این سه نویسنده می پردازد و به قول موسوی، استاد صادقی چنان شیرین می نویسد که گویی دوباره با آثار جدید مواجه می شود نه با تکرار که معرفت دریچه ای نو است.

آگاهی نو مالک، مدیرمسئول و سردبیر مجله محمد قوچانی است که موسوی در این شماره از قاب ارائه کرد و گفت: کسانی که محمد گوچانی را می شناسند و کارهای او را دنبال می کنند می دانند این 400 صفحه پر از چه موضوعاتی است. مجله ظاهر می شود؟ وی با ذکر عناوین فصل زمستان و ویژه نوروز در مجله آگاهی نو، فصل خاطرات، فلسفه، شاه ایرانی، شعر، داستان فارسی، سینما و تلویزیون، طنز و کاریکاتور و کافه را که راهنمای فرهنگ است ذکر کرد. و هنر وی همچنین با اشاره به گفتگوی مشروح نشریه هوشیار با عبدالناصر همتی و پرونده مشروح این مجله در مورد سوابق استخدامی سید ابوالحسن بنی صدر، به پرونده شعر هوشیاری جدید احمد شاملو اشاره کرد.

READ  چرا هنرمندانِ مشهور، ظاهر عجیب و غریبی دارند؟

آلبوم موسیقی ارائه شده توسط موسوی در این شماره از «خارج از کادر» آلبوم شهرام ناظری و مسعود خضری بود. «خنیاگر» با صدای شهرام ناظری و تصنیف مسعود خضری که در آن ناظری به موسیقی خراسان شمالی پرداخته و به قول موسوی با اشعاری جدید و حتی غافلگیرکننده کارمندان مختلف موسیقی خراسان شمالی را پیوند زده است.

58259


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا