منشا گرد و غبار اخیر در تهران کجاست؟


سمیه رفیعی درباره منشاء آلودگی هوا و ریزگردها در تهران با تاکید بر لزوم بررسی مستقل هر رویدادی در خیزش گرد و غبار و گرد و غبار گفت: یکی از اشتباهاتی که اغلب در کشور مرتکب می شویم اظهار نظر است. داستان متفاوت با عفونت

او گفت: «بزرگترین منبع اتفاقات هفته گذشته در تهران داخلی است. این مراکز وجود ندارند. در شرق، جنوب و حتی غرب تهران چشمه های واقعی و متأسفانه همه منابع احتمالی گرد و غبار داریم.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه در حال مبارزه با بحران آلودگی هوای تهران هستیم، افزود: مردم حق دارند بدانند در زمان بحران چه اقداماتی را باید انجام دهند. باید در مورد منبع آلودگی و نحوه مقابله با آن اطلاعات دقیقی به مردم داده شود نه آلودگی هوا که در بحرانی ترین شرایط در مناطق تهران مشهود است.

رفیعی گفت: با توجه به اینکه حادثه اخیر گرد و غبار تهران در اردیبهشت ماه رخ داد، قطعاً احتمال تکرار این اتفاق در ماه های آینده به ویژه در تابستان وجود دارد.

وی همچنین درباره بیماری زایی ریزگردها در کشور گفت: اثر بیماری زایی ریزگردها با منشاء خارجی به فلات مرکزی ایران بیشتر از اثر بیماری زایی شهرهای مرزی است، زیرا ذرات بزرگتر و سنگین تری قبل از رسیدن به مرکز ته نشین می شوند. کشور و ذرات ریز که توانایی ته نشین شدن در دستگاه تنفسی را دارند وارد فلات مرکزی می شوند. این ذرات اگر آلودگی اضافی نداشته باشند، خود منبع بیماری های تنفسی هستند.

بیشتر بخوانید:

هزینه آلودگی هوا در سال چقدر است؟

233233

READ  تفریح ​​نکردن؟ پس برید گشت و گذار!/ چرا تهرانی ها از امکانات گردشگری شهرداری استفاده نمی کنند؟


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا