مناطق آزاد، منطقه قاچاق نیستند/ منطقه آزاد انزلی می تواند به قطب لجستیکی منطقه تبدیل شود

به گزارش خبرآنلاین، سردار محمدحسین سپهر فرمانده کل سپاه ناحیه انزلی به همراه مهندس حسین مصطفی پور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و هیئت همراه به همراه مهندس علی اوسط اکبری مقدم مدیر عامل منطقه آزاد انزلی ، از انزلی بازدید کرد.بازدید در حوزه بندری و گردشگری.

مهندس علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد انزلی در این نشست گفت: بر خلاف تصور عموم، مناطق آزاد نمی توانند منطقه قاچاق باشند و منطقه آزاد انزلی نیز از این امر مستثنی است.

وی با اشاره به جهش 60 درصدی ترانزیت کالا در سال 1400 نسبت به سال 1399، افزود: سال گذشته بیش از 270 میلیون دلار از طریق ترانزیت به منطقه آزاد انزلی صادر شد و فکر می کنم امسال نسبت به سال 1400 منطقه آزاد انزلی رشد بیشتری را تجربه کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد انزلی می تواند به مرکز لجستیکی و مبادلاتی در منطقه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 بندر فعال در مجتمع بندری کاسپین توسط بخش خصوصی ساخته شده و یک پست نیز در دست ساخت است و عمر مفیدی نیز دارد. ماهانه با پهلوگیری 11 نفتکش از روسیه، 55 هزار تن نفت خام مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور در مخازن این مجتمع بندری تخلیه و با نفتکش ها به سراسر کشور منتقل شد.

مهندس اکبری مقدم با اشاره به صادرات 10 گروه کالای مختلف از جمله پتروشیمی ساختمانی، صنایع دستی و محصولات مشابه از مجتمع بندری کاسپین، یادآور شد: با توجه به جلسات مشترک تجار ایرانی و روس و روابط خوب مناطق آزاد روسیه و روسیه. منطقه آزاد انزلی است امسال شاهد اتفاقات خوبی در اقتصاد منطقه و کشور خواهیم بود.

READ  هنر باعث تشویق فعالیت های فرهنگی در زندان ها می شود

فرمانده ستاد عملیاتی ستاد ملی مقابله با تاج و تخت نیز از ایجاد زیرساخت های لازم و ظرفیت های موجود برای توسعه روابط تجاری در منطقه آزاد انزلی ابراز خرسندی کرد و گفت: گرفتن و دیدن این فعالیت ها الهام بخش است.

سردار محمدحسین سپهر با اشاره به تنش های موجود در اقتصاد دریای خزر به دلیل جنگ اوکراین و روسیه افزود: با توجه به انباشت 5 میلیون تن غلات در روسیه باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وی با بیان اینکه اتفاقات روسیه و اوکراین طی چند دهه آینده در منطقه تاثیرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این زمینه هر چقدر هم سرمایه گذاری شود هزینه محسوب نمی شود و توجیه اقتصادی دارد.

گفتنی است سردار سپر و هیئت همراه از اسکله های مجتمع بندری کاسپین و مخازن و سیلوهای این مجموعه بندری و همچنین فاز تجاری و گردشگری منطقه بازدید کردند.

مناطق آزاد، منطقه قاچاق نیستند/ منطقه آزاد انزلی می تواند به قطب لجستیکی منطقه تبدیل شود


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا