مصرف منظم این ماده غذایی به حفظ سلامت در دوران پیری کمک می کند


در طی یک مطالعه 20 ساله بر روی بیش از 3000 مرد و زن سیاهپوست 18 تا 30 ساله، کارشناسان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه مینه سوتا دریافتند که شرکت کنندگانی که به طور منظم گردو را در دوران نوجوانی و جوانی خود مصرف کرده اند، افرادی هستند که فعالیت بدنی بیشتری دارند. و رژیم غذایی با آنها قلب با کیفیت تر و سالم تری داشتند.

کارشناسان اشاره می کنند که توضیح احتمالی برای نتایج ممکن است به دلیل ترکیب منحصر به فرد مواد مغذی موجود در گردو و اثرات آن بر سلامت باشد.

گردو تنها آجیل است که منبع عالی امگا 3 آلفا لینولنیک اسید است. تحقیقات نشان می دهد که اسید آلفا لینولنیک ممکن است در سلامت قلب، سلامت مغز و پیری سالم نقش داشته باشد. علاوه بر این، دو عدد گردو حاوی مواد مغذی مهم دیگری برای حفظ سلامت کلی بدن است.

گردو همچنین آنتی اکسیدان های مختلف از جمله پلی فنول ها را برای بدن تامین می کند. به طور کلی، کارشناسان نتایج زیر را گزارش می کنند:

از نظر فعالیت بدنی، مصرف‌کنندگان گردو نسبت به مصرف‌کنندگان سایر انواع آجیل و افرادی که اصلاً آجیل مصرف نمی‌کردند، امتیاز بیشتری کسب کردند. در مقایسه با مصرف کنندگان سایر انواع آجیل، خوردن گردو با شاخص توده بدنی کمتر، دور کمر کمتر، فشار خون پایین تر و سطح تری گلیسیرید خون پایین تر و مصرف گردو با افزایش وزن کمتر در طول دوره مطالعه مرتبط بود.

در مقایسه با مصرف کنندگان سایر آجیل ها، مصرف کنندگان گردو غلظت قند خون ناشتا به طور قابل توجهی پایین تر بودند، در حالی که مصرف کنندگان سایر آجیل ها کلسترول LDL بالاتری داشتند. علاوه بر این، متخصصان دریافتند که گنجاندن گردو در رژیم غذایی در بزرگسالی با افزایش کیفیت کلی رژیم در مقایسه با مصرف‌کنندگان سایر آجیل‌ها همراه است.

READ  آمادگی وزارت بهداشت برای موج جدید کرونا/ هشدار به وزیر راه درباره الزام «ماسک» در هواپیما

به گزارش مدیکال اکسپرس، تغییرات شگفت‌انگیز و سالم در الگوی غذایی مصرف‌کنندگان گردو نشان می‌دهد که گردو می‌تواند به عنوان پلی برای کمک به افراد در ایجاد عادات غذایی سالم عمل کند.

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا