مصرف زیاد این ماده غذایی در مردان باعث کاهش جریان خون در پاها می شود

مقاومت عروقی به انسولین یکی از ویژگی های چاقی و دیابت نوع 2 است که به بیماری های عروقی کمک می کند. محققان مقاومت عروقی به انسولین را در 36 مرد و زن جوان سالم با قرار دادن آنها در یک دوره 10 روزه کاهش فعالیت بدنی و کاهش تعداد گام‌هایشان از 10000 به 5000 قدم در روز بررسی کردند. علاوه بر این، مردم مصرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر را به شش قوطی نوشابه در روز افزایش داده اند.

مصرف زیاد این ماده غذایی در مردان باعث کاهش جریان خون در پاها می شود

کامیلا: “ما می دانیم که بروز مقاومت به انسولین و بیماری های قلبی عروقی در زنان یائسه در مقایسه با مردان کمتر است، اما می خواهیم ببینیم که مردان و زنان چگونه به کاهش فعالیت بدنی و افزایش قند در رژیم غذایی خود در مدت زمان کوتاهی واکنش نشان می دهند.” می گوید. می دهند.”

نتایج نشان داد که تنها در مردان، سبک زندگی کم تحرک و مصرف زیاد قند باعث کاهش جریان خون در پاها و کاهش پروتئینی به نام آدروپین می شود که حساسیت به انسولین را تنظیم می کند و نشانگر مهمی برای بیماری های قلبی عروقی است.

Manrique-Acevedo گفت: «این یافته‌ها تفاوت‌های مرتبط با جنسیت را در ایجاد مقاومت به انسولین عروقی از اتخاذ یک سبک زندگی با قند بالا و کم ورزش نشان می‌دهد. طبق دانش ما، این اولین شواهد در انسان است که نشان می‌دهد مقاومت عروقی به انسولین می‌تواند با تغییرات نامطلوب کوتاه‌مدت سبک زندگی ایجاد شود، و این اولین مستندسازی از تفاوت‌های مرتبط با جنسیت در ایجاد مقاومت عروقی به انسولین در ارتباط با تغییرات آتروپین است. . سطوح.”

READ  آیا مصرف کلسیم باعث ایجاد سنگ کلیه می شود؟/ راه حل آسان برای پیشگیری از سنگ کلیه

سپس، Manrique-Acevedo گفت که مایل است بررسی کند که چقدر طول می کشد تا این تغییرات عروقی و متابولیک معکوس شوند و تأثیر نقش جنسیت در ایجاد مقاومت به انسولین عروقی را به طور کامل ارزیابی کنند.

بیشتر بخوانید:

271 233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا