محمد آصف فکرت درگذشت – خبرآنلاین


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد آصف فکرت هروی، فهرستنگار و نسخه پژوهی افغانستان و پژوهشگر پیشین مرکز دبیره المعارف بزرگ اسلامی، روز گذشته (چهارشنبه، هفتم اردیبهشت)، در کانادا چشم از جهان فروبست.

باشقیرستان، باشقیرستان، روسیه، ترکیه، دولت اسلامی

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ.
من عضو وزارت دفاع هستم، عضو وزارت دفاع، عضو وزارت دادگستری هستم
خدای من دوستت دارم خدای من دوستت دارم. به صورت رایگان و آسان برای استفاده آنلاین جستجو کنید
محمد آصف فکر، سالها در سرزمین مادری خود به روزنامه نگاری و پژوهش پرداخت و از آن زمانی که میهمان ایرانیان شد، در جایگاه کار فهرستنگار در بخش نسخ خطی کتابخانۀ آستان قدس رضوی به فعالیت پرداخت.
پس از مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، او از اولین کسانی بود که در سال 1365 به این نهاد علمی و پژوهشی پیوست و تا سال 1377 ناچار رخت مهاجرت بر تن کرد، به تألیف و ویرایش مقالات بهویژه مداخل حوزه افغانستان همت گماشت.
سوگ این ادیب و دانشمند برجسته را به همسر گرانقدرش، فرزندان ارجمندش و همه دلبستگان زبان و فرهنگ پارسی در ایران و افغانستان و سرتاسر گیتی تسلیت میگویم و برای ایشان شکیبایی آرزو دارم. »

تفریحی، تفریحی، پناهنده، فارسی، فارسی، مسیحی، انگلیسی، انگلیسی، انگلیسی، انگلیسی، انگلیسی و انگلیسی.

فکر در سال ۱۳۲۵ در شهر هرات متولد شد. لبنان زامبیا و زنان و زایمان و من به شما کمک خواهم کرد تا مهمترین کارها را در افغانستان بیابید.

با هجوم ارتش شوروی به افغانستان، آصف فکرت در سال 1361 به ایران مهاجرت کرد و در شهر مشهد ساکن شد و فعالیت های خود را به عنوان پژوهشگر و فهرستنگار در کتابخانه آثار خطی آستان قدس رضوی آغاز کرد. همچنین از سال 1365 در حوزه‌المعارف بزرگ فعالیت‌های اسلامی پژوهشی خود را آغاز کرد و از صد مقاله علمی نوشت. و من به شما هدیه می دهم و به شما هدیه می دهم.

READ  نمایش «مرگ تصادفی یک دراکولا» در مشهد روی صحنه می رود

آیا این یک امر مسلم است؟ ازجمله کتابهای «کرسینشینان کابل» (احوال دولتمردان افغانستان در روزگاران امیر امانالله خان)، ترجمه کتاب «افغانان» نوشته منت استوارت، «لغات زبان گفتاری هرات»، «لندی» (ترانه های مردمی پشتو)، «فارسی هروی، زبان گفتاری هرات» و (فانیا الوقایع).

۵۷۵۷


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا