لزوم بازتعریف محیط زیست با حضور تیم رسانه ای دولت سیزدهم!


همانطور که می بینید از این چهل اتفاق خوب، یک اتفاق – بند بیست و ششم – با اتفاقات خوب زیست محیطی که دولت سیزدهم آن را رقم زد! همین که سهم زیست‌محیطی چهل اتفاق خوب در دویست روز گذشته تنها یک مورد است، برای نشان دادن بی‌اعتنایی آشکار دولت به این حوزه کافی است. اما نکته تحریک آمیزتر این است که بیشتر مواردی که در بند بیست و ششم به عنوان اتفاقات خوب ذکر شده است، از قضا فجایع زیست محیطی است تا اتفاقات خوب و دفاعی!

آیا واقعاً از نظر دولت سیزدهم و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران کار خوبی است، مثلاً احداث پتروشیمی در میانکاله و اجرای پروژه های بزرگ گردشگری بدون در نظر گرفتن ضوابط این نقطه داغ خزر بی نظیر؟ اگر جواب منفی است که البته منفی است، چرا سلجوقی ساکت است؟ نباید فکر کند که وجدان بیدار ایرانیان و نسل آینده به راحتی از این سکوت می گذرد.

در دیگر اتفاقات خوب، مانند آزادسازی ساحل یا پایان ماجرای فلر، تنها شاهد صدور دستور بوده ایم; چرا این دستور را واسطه نمی کنید؟ بالاخره مشعل ها روشن است و سرمایه نفت و گاز می سوزد و آلوده می کند! آنها نیستند؟ آیا واقعاً سواحلی را که پتروشیمی می گذارید آزاد می کنید یا بهتر از ما سازه های لوکس چند ستاره می سازید؟! در مورد کوره های زباله سوز هنوز انتقادات جدی وجود دارد. چرا به جای تاکید بر کاهش سرانه زباله و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و محل دفن زباله، به دنبال مقابله با معلولیت هستید؟! آیا می دانید در برخی از کشورهای جهان مانند سوئیس بیش از دو دهه است که هیچ مکان دفن زباله جدیدی ساخته نشده است و سیاست و استراتژی عاقلانه حذف محل دفن زباله است؟

READ  چند درصد از دانشمندان، پزشکان و استارت آپ های ایرانی مهاجرت کرده اند؟

نکته خنده‌داری را عرض کنم که مهمترین اقدام زیست‌محیطی دولت سیزدهم، یعنی بسترسازی برای تولید ده‌ها هزار مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی، در این فهرست وجود ندارد! آیا این بدان معناست که خودشان به وعده ای که داده اند ایمان ندارند یا واقعاً نمی دانند چه چیزی خوب است و چه چیزی بد است؟!


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا