لاوروف: اتحادیه اروپا متجاوز است

به گزارش ریانووستی، وزیر امور خارجه روسیه پس از نشست وزرای خارجه کشورهای مشترک المنافع گفت که با توجه به این موضوع، «بی ضرری» تمایل اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا زیر سوال است.

روسیه با تغییر موضع خود در قبال پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا، حضور کیف در اتحادیه اروپا را نشانه عضویت خود در ناتو می داند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه موضع خود را در مورد چشم انداز عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا تغییر داده است و اکنون عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا نمی تواند بخشی از توافق صلح با روسیه باشد.

پولیانسکی گفت: اگرچه مسکو در ابتدا نگران چشم انداز الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا نبود، اما آغاز درگیری های جاری و موضع بسیار خصمانه بروکسل علیه روسیه، موضع مسکو را تغییر داد.

این دیپلمات روس ادامه داد: اظهارات جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی مبنی بر اینکه اوکراین باید در میدان نبرد پیروز شود و اینکه اتحادیه اروپا به تامین کننده اصلی تسلیحات اوکراین تبدیل شده است، موضع ما را تغییر داده است. موضع روسیه در مورد عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در حال حاضر بیشتر شبیه ناتو است، زیرا ما تفاوت زیادی بین آنها نمی بینیم.

پولیانسکی اذعان کرد که جنگ در اوکراین تشدید شده است و جایی برای دیپلماسی وجود ندارد.

311311


منبع

READ  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا