قیمت جدید مرغ اعلام شد/ چرا مرغ در تهران گران شد؟

حبیب اسداله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری پرورش دهندگان طیور گوشتی با بیان اینکه قیمت تمام شده مرغ زنده در کشور بین 19 تا 700 هزار تا 21 هزار تن است، گفت: افزایش قیمت تمام شده اجزای تولید، قیمت تمام شده را افزایش داده و بسیاری از تولیدکنندگان یا … قادر به خرید مواد اولیه برای دام نبوده و یا خریداری نشده و هنوز بارگیری نشده است.

وی افزود: قیمت تمام شده قطعات تولیدی مانند واکسن، دارو و جوجه یکروزه گوشتی و حمل و نقل طی هفته های اخیر افزایش چشمگیری داشته و اکنون هزینه تولید مرغ برای تولیدکنندگان بالغ بر 21 هزار تن است.

اسداله نژاد گفت: با توجه به اینکه تولیدکنندگان مرغ را با قیمت 19700 تا 21 هزار تن عرضه می کنند، قیمت مصرف کننده نهایی باید حدود 31000 تن باشد.

چرا مرغ در تهران گران شد؟  / عدم کنترل بازار

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در تهران به حدود 40 هزار تن گفت: عدم نظارت و افزایش تقاضا یکی از مهمترین دلایل این امر در حالی است که در تعطیلات به سر می بریم و این روزها حمل و نقل معمولا با مشکل مواجه است.

اسداله نژاد ادامه داد: بر اساس جوجه ریزی روزانه حدود 8100 تن مرغ در کشور تولید می شود که پاسخگوی نیاز کشور است اما عدم نظارت از سوی کشتارگاه به اتحادیه نیز ممکن است یکی از دلایل گرانی مرغ تهران باشد. سایر استان ها از این نظر مشکل چندانی ندارند و مردم به راحتی می توانند این محصول را با قیمت مصوب تهیه کنند.

223227


منبع

READ  چک برگشتی با 60 درصد تخفیف / جزئیات
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا